Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Són els radars de Barcelona uns escurabutxaques?"

David Rabadà
M'acaba d'arribar una multa per infracció greu en anar a 40 km per hora per Barcelona, però el fumut és que això ja és normal a la ciutat comtal amb milers d'afectats, és a dir, és normal que un gran gruix dels conductors de Barcelona cometin infraccions greus. La raó són els nous radars, en expansió com un virus, sense aturador, on s'ha d'anar a 30 en lloc dels 50 de sempre.
Entretots
M'explico, tu vas conduint a 50 kilòmetres per hora reglamentaris i, de sobte, un senyal indica els 30 km/h poc abans d'un radar per tot just després tornar als 50 inicials. Diu l'ajuntament que és per protegir les zones escolars i d'alta sinistralitat, però la immensa majoria de multes es donen quan no hi ha alumnes pel carrer o en hores de baix volum de conductors i sinistralitat.
Així i tot, ja hi ha afectats als quals els hi han arribat, per infraccions greus, de cinc a deu denúncies juntes. Creu l'ajuntament que Barcelona està envaïda per conductors delinqüents? O potser aquests radars són unes escurabutxaques? Sincerament, cal que l'ajuntament revisi aquesta injustícia cap a l'incaut contribuent.
Sé que em poden respondre amb un degotall oliós de raons legals per tal que aquests radars continuïn multant, però les lleis no són el mirall absolut ni de la moral ni de la justícia de la política, sinó d'una ideologia sense fonament moral. Si les lleis han de buscar el benefici comú, els radars d'escurabutxaques de Barcelona n'estan sent un malson.
Participacions delslectors
Mésdebats
El debat
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»