Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Pot prendre decisions que afecten al món en general algú que ha reconegut que pren ketamina?"

Kevin Lamarque / REUTERS
Sergio Gómez
Elon Musk ha reconegut l’ús de la ketamina amb finalitats mèdiques, confirmant informacions de 'The Wall Street Journal'. La qüestió no és la seva salut mental sinó com els efectes dissociatius d’aquest fàrmac poden afectar algú amb el seu nivell de poder: controla satèl·lits en conflictes, gestiona xarxes socials globals, lidera projectes tecnològics clau i gestiona part de l'Administració del Govern de Trump.
Entretots
La dissociació -una desconnexió de l’entorn, del cos o del temps- pot alterar la percepció i el judici. Un estudi publicat a 'Nature' (Vesuna et al., 2020) demostra que aquests estats tenen una base cerebral mesurable i poden condicionar la presa de decisions. I si qui dissocia decideix sobre guerres, algoritmes, retallades o llibertat d’expressió?
Participacions delslectors
Mésdebats
El debat
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Al Senat Puente nega que la baixa execució pressupostària a Catalunya es degui a "la falta de voluntat política"
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»