Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
Felicitats al PSOE i a Espanya
Jordi Zabala
La guerra interna del PSOE i la dimissió final de Pedro Sánchez té moltes causes: davallada electoral, manca de suport al seu lideratge, personalismes i, només finalment, diferències estratègiques. Les implicacions semblen evidents: el PSOE ha implosionat, i en aplicació del seu sentit de responsabilitat amb la ciutadania facilitaran el govern del PP abstenint-se en la propera investidura.
Entretots
Aquesta és, naturalment, una lectura possible, però molt sesgada i incompleta: l'abstenció del PSOE implicarà la constitució d'un govern que ni de lluny tindrà una majoria parlamentària suficient per liderar l'estat, proposar lleis o aprovar pressupostos. Implica el bloqueig a la confluència de les forces d'esquerra i progrés. Implica també l'enterrament d'una reforma federal que mai s'ha ni tant sols concretat o encara menys exposat a la llum del debat parlamentari. Finalment, implica l'exclusió per part dels tres partits que possibilitaran el futur govern de les forces independentistes de la vida parlamentària i política espanyola pel crim de desitjar una realitat diferent.
L'espectacle ha estat formidable, amb un final apoteòsic i també tacat de mentides. Potser no gaire sonades i encara menys inesperades; però necessàries per una sortida d'escena educada. Parlo de quan el Sr. Sánchez ha dit que el PSOE té funcionament democràtic i de l'orgull que sent de ser-ne militant.
Felicitats al PSOE i a Espanya.
Participacions delslectors
Sr. González, de jubilado a jubilado
José Luis Raposo Torrefarrera
El PSOE y el caso de los ERE de fondo
Francisco Javier España La Navata-Galapagar
Què passa amb el PSOE?
Manel Matute Sabadell
Hay un PSOE que llora
Josep V. Madolell Barcelona
El gerro xinès del PSOE
Antoni Vilanova Barcelona
Mésdebats
El debat
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Dos morts en un incendi agrícola a la Segarra
- Sense telèfon, sense diners, sense llit fix
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Nou permís El Barça podrà mantenir les obres 24h al Camp Nou en el compte enrere per a l'estrena
- Accident sense ferits Mig arbre de grans dimensions cau sobre la calçada del carrer Entença
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Sector bancari El Sabadell defensa la venda de TSB: «Avui valem més que ahir»
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao