Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
Las enfermedades mentales, una cuestión química

depresion
Ramón Alcalá
Como usuario y trabajador en salud mental, he llegado a la conclusión de que estas enfermedades que suenan tan peyorativas como psicosis, esquizofrenia, trastorno de la personalidad, bulimia, anorexia, etcétera, son consecuencia de déficits de transmisores, neuronas y la química que se encuentra en interacción con estas.
Entretots
Es por ello que afirmo que las enfermedades mentales se deberían explicar de una manera tan sencilla como se habla de glucemia o de cualquier enfermedad que produzca o falte algún tipo de sustancia para el buen funcionamiento de nuestro cuerpo.
La medicación es nuestra aliada, ya que está demostrado que con ella se puede paliar y mejorar. Pero además es importante la terapia, los hábitos saludables, tener un entorno adecuado, el soporte de amistades, familia y, sobre todo, confiar en los profesionales que tanto saben, estudian y nos ayudan.
El problema no es tener o no esquizofrenia, sino cómo lo llevas.
Participacions delslectors
"A la Ronda de Sant Antoni no s’ha respectat el pla aprovat pel veïnat"
M. Teresa Lozano Integrant del col.lectiu Sant Antoni vol Conviure
Mésdebats
el problema de la vivenda
El debat
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos