Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Els nens tenen dret a fer soroll al pati i els veïns tenen dret a descansar quan considerin"

El patio de la escuela Salesians Rocafort, en Barcelona. / VICTÒRIA ROVIRA
Josep Vilà
Amb motiu de la polèmica sobre el soroll als patis escolars envoltats de blocs de vivendes pels quatre costats, veig una notícia a EL PERIÓDICO amb una fotografia on s’hi observa una pancarta sostinguda per mestres i alumnes que diu, en un perfecte català -no hi ha cap falta d’ortografia: una autèntica raresa, fins i tot, en el món educatiu-, aquestes alliçonadores paraules: "El so dels nens i nenes jugant, parlant, rient i corrent pel pati de les escoles no és soroll".
Entretots
I tant, tenen tota la raó: és música celestial! I si tot això que diu la pancarta es produeix quan un veí intenta dormir de dia, perquè està malalt o bé perquè ha treballat tota la nit anterior, aleshores ja és 'El cant dels ocells'. Per cert, a la pancarta en qüestió s’han oblidat d’incloure també la paraula "xisclen".
Ho sé ben bé per experiència pròpia com a professor en les innombrables ocasions en què em va tocar fer vigilàncies de pati a l’hora d’esbarjo. Sí, xisclen, i tant! I fan soroll, també, es clar! Simplement perquè és el que toca! Lògic i normal, a la seva edat.
Una altra cosa és que es vulgui desvirtuar o camuflar la realitat i voler fer-nos veure a galet. Potser seria millor, doncs, reconèixer aquesta realitat, és a dir, que fan soroll perquè estan al pati d’una escola, però posant-hi uns certs límits. Un soroll, una mica controlat, d’acord?
I és que en l’educació, com en tantes altres coses, els catalans volem viure enganyats sense afrontar la realitat: que no només tenen drets els nens -entre ells, el dret a jugar- sinó que també existeixen els drets de les altres persones, entre ells, el dret dels veïns a descansar quan toca i quan és necessari per a la seva pròpia salut.
Participacions delslectors
Rèplica municipal: "L'ajuntament no tancarà el Centre Cívic Vallvidrera-Vázquez Montalbán"
Raquel Abad Departament de Comunicació Districte de Sarrià - Sant Gervasi
"Gracias a la Generalitat por su respeto a los bomberos fallecidos"
Vicente Jorge Rodríguez L' Hospitalet de Llobregat
Mésdebats
el problema de la vivenda
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament