Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Ampliar la franja d'edat del cribratge de càncer colorectal salva vides"

"Ampliar la franja d'edat del cribratge de càncer colorectal salva vides"

Andreu Dalmau / EFE

El càncer colorectal continua sent el tumor amb més incidència a Catalunya si es consideren conjuntament homes i dones. Davant d’aquesta realitat, la detecció precoç es manté com una de les eines més eficaces per reduir la mortalitat i millorar el pronòstic de la malaltia. Tanmateix, les dades actuals són preocupants: la participació en el programa se situa per sota del 50%, lluny dels estàndards europeus, que se situen entre el 65% i el 70%.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Aquesta baixa adherència limita l’impacte positiu que el cribratge podria tenir en la salut de la població. En paral·lel, l’augment de l’esperança de vida fa imprescindible ampliar la franja d’edat del programa fins als 74 anys, tal com ja recomanen diferents organismes europeus i estatals. El compromís anunciat pel Departament de Salut d’implementar aquesta ampliació durant el primer semestre de 2026 és una passa important, però encara manca conèixer-ne els detalls i el calendari d’execució.

En aquest sentit, cal que el Govern fixi els detalls de l’ampliació, asseguri els recursos necessaris, tant econòmics com de professionals sanitaris, i impulsi accions decidides per incrementar la participació. Només així es podrà aprofitar tot el potencial d’un programa que salva vides.

Participacions delslectors

Mésdebats