Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"La normativa ZBE ha acabat sent un simulacre de lluita contra la contaminació"

200102 af senyalszbe 0006-760x428
Alba Romeu
Sabem que Barcelona (i bona part del món) presenta uns nivells de contaminació massa elevats, i per això la reducció de l'ús del cotxe hauria de ser un objectiu primordial comú. Però s'aconseguirà això amb la normativa de la zona de baixes emissions (ZBE)?
Només estan prohibits els cotxes més vells; per tant, gran part dels vehicles segueixen circulant amb normalitat. Alguns dels que s'han quedat sense etiqueta, optaran per adquirir un cotxe més nou. I què passa amb aquells que no es poden canviar de cotxe?
No s'ha millorat el sistema de transport públic -que segueix tenint un preu desorbitat, sobretot des de les poblacions més allunyades-, no s'han creat aparcaments dissuasoris per aparcar el cotxe fora de la ciutat i no s'ha tingut en compte la situació amb el covid-19 per implantar la mesura.
En definitiva, la normativa ZBE ha acabat sent un simulacre de lluita contra la contaminació, que acaba perjudicant especialment a les persones amb menys recursos econòmics.
Participacions delslectors
Mésdebats
El debat
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- És legal ficar el teu gos en una gàbia 8 hores al dia? L’advocat Xavi Abat et treu de dubtes: "Una abominació"
- LLIBRES La Barcelona dels prodigis literaris
- Patri Guijarro: "Ja em sento més jo a la selecció, com al Barça"
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique