En comunitat

Més de 150 camioners de l’Hospitalet, al caire del desallotjament

Transportistes i repartidors podrien perdre el seu aparcament vigilat habitual, sense llicència i afectat pel Pla Director Urbanístic Biopol-Gran Via, i en demanen una cessió temporal a l’ajuntament perquè no troben alternatives per la zona

Més de 150 camioners de l’Hospitalet, al caire del desallotjament

JORDI OTIX

3
Es llegeix en minuts
Luis Benavides
Luis Benavides

Periodista

ver +

Després de més de 25 anys funcionant sense llicència, el Párking de Camiones Bellvitge podria veure’s obligat a deixar de donar servei a més de 150 camioners i repartidors en les pròximes setmanes. Agents de la policia local van intentar precintar aquestes instal·lacions el 12 de juliol. Uns quaranta conductors s’hi van interposar pacíficament i van sol·licitar a l’Ajuntament de l’Hospitalet un lloc alternatiu per estacionar els seus vehicles. 

Alguns usuaris d’aquest aparcament vigilat situat al costat de l’Institut Català d’Oncologia (ICO) s’han posat en contacte amb EL PERIÓDICO per explicar què suposa per a ells el precinte d’aquest solar. «En el meu cas em veuria obligat a acomiadar tres conductors. Ens quedaríem només el meu fill i jo com a xòfers», assegura un dels afectats, Juan Jiménez, de 43 anys, veí de l’Hospitalet, que ha estat estacionant els seus camions en aquests terrenys des del 2005. «Acostumo a arribar-hi al matí molt d’hora amb la meva moto i aquí agafo la furgoneta per repartir. A la tornada moltes vegades la deixo carregada, per continuar repartint l’endemà. Aquí no hi ha problema perquè està vigilat 24 hores», explica un altre dels afectats, Alexis Alcívar, de 34 anys, un treballador autònom que també ha buscat alternatives i només ha trobat «llistes d’espera de com mínim un any». 

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Propietaris, arrendataris del terreny i camioners saben que aquests terrenys estan afectats pel Pla Director Urbanístic (PDU) Biopol-Gran Via, aprovat inicialment el 15 de desembre del 2022 i actualment en tramitació. En aquest sentit, fonts municipals del Servei d’Urbanisme remarquen que al tractar-se d’una zona afectada urbanísticament «té usos i activitats limitades i condicionades fins a l’execució d’aquest PDU». 

Primer expedient disciplinari el 2012

El primer expedient disciplinari per falta de títol habilitant data del 2012, segons fonts municipals. A partir d’aquí va començar una llarga batalla legal que segueix el seu curs al Jutjat Contenciós Administratiu número 2 de Barcelona. Després d’una nova inspecció el 2022 que va servir per constatar que l’activitat d’aparcament i pupil·latge de camions continuava sense llicència, l’ajuntament va reprendre l’assumpte. «Des de sempre l’Ajuntament de l’Hospitalet s’ha negat a concedir la llicència d’activitat argumentant que no complim els requisits tot i que, seguint les seves instruccions, hi hem posat tanques, hi hem col·locat càmeres de seguretat, hem asfaltat l’interior...», enumera l’advocat dels camioners, Constantí Pera, que també representa la societat que explota aquest solar, Pupilaje de Camiones Industriales Bellvitge SL, i que dona feina a set persones. «No podem parlar de pàrquing il·legal, en tot cas seria alegal, perquè paguen tots els cànons municipals i impostos», remarca l’advocat, que s’aferra a la falta d’una sentència ferma per oposar-se al precinte.

Alternatives o cessió en precari

Des del Servei d’Urbanisme de l’Ajuntament de l’Hospitalet expliquen a aquest diari que «no consta fins a la data d’incoació de l’expedient disciplinari obert el 2012 que haguessin presentat la documentació tècnica necessària per regularitzar l’activitat». Així mateix, aquesta activitat, afegeixen, requereix sòl industrial, «qualificació diferent de la que té aquest solar en aquest moment».

Notícies relacionades

Les mateixes fonts municipals responen als afectats que l’alternativa l’ha de buscar el titular de l’activitat si li interessa seguir fent-la. Pera, conscient que la ubicació al costat d’un gran pol biomèdic i sanitari no és la més adequada, sol·licita «una autorització d’ocupació temporal» per guanyar temps. «Sempre els hem dit que la llicència pot ser a precari, que en l’instant en què ens comuniquin la imminent entrada de les màquines d’obres públiques per executar el pla urbanístic marxaríem immediatament», assegura l’advocat de la societat que explota el terreny, que assegura que si precinten i abandonen el solar es convertirà «en un abocador informal ple de rates» com altres terrenys abandonats de la zona.

Aquest dijous, 20 de juliol, es reuneixen Pera i representants de l’àrea d’urbanisme al consistori. «Esperem que s’imposi el pragmatisme», confia l’advocat de la part afectada.