Entre tots Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
La queixa d’un veí de Maçanet de la Selva: «L’aigua que surt de l’aixeta no serveix per a res»
Un lector urgeix l’Ajuntament de Maçanet a solucionar definitivament un problema amb el subministrament d’aigua a la seva urbanització que es remunta anys enrere.
El consistori va assumir la gestió el 2022, però demanen paciència per revertir molts anys d’«inoperància» per part de l’anterior empresa.
«Des de fa diversos anys l’aigua que rebem a les vivendes, per al consum humà, del dia a dia, no és apta». Aquest és el missatge desesperat d’Enrique Madrid, un veí de la urbanització Maçanet Residencial Parc, a Maçanet de la Selva. Als seus 69 anys, aquest lector s’ha vist obligat a desplaçar-se fins a la part històrica del municipi i omplir en una font mitja dotzena de garrafes cada setmana. Per beure, cuinar, rentar els plats, netejar... Com ell, hi ha molts més veïns. «En aquest moment l’aigua que surt de l’aixeta no serveixi per a res, deixa tacat tot el que toca», assegura en la seva missiva.
Entretots
Els problemes de subministrament en aquesta urbanització es remunten al 2014, quan l’aigua va començar a mostrar preocupants signes de terbolesa. El consistori va iniciar llavors un procediment per poder gestionar el servei, això és un expedient de municipalització del servei de l’aigua a la urbanització, com a resposta a la «inoperància i incompliment de contracte de l’empresa Rec Madral», explica a aquest diari l’alcaldessa, Natàlia Figueras, en el càrrec des del 2019.
«L’any passat la Generalitat va reconèixer que el consistori té la titularitat del servei i des d’aleshores hem adoptat una sèrie de mesures d’emergència per garantir la no-interrupció del subministrament i que sigui potable, com demostren les últimes analítiques realitzades per Agbar, actual prestadora del subministrament», assegura Figueras, si bé reconeix que en alguns sectors de la urbanització pot sortir ara mateix «negra» perquè recentment van rebentar unes bombes, que explica també els talls puntuals que hi ha hagut en les últimes setmanes. S’han realitzat importants treballs de neteja i desinfecció de dipòsits i xarxa de distribució, remarca, però encara queda molt per fer. La primera inspecció a les instal·lacions de Rec Madral va ser digna d’una pel·lícula de terror: canonades obturades i presència d’animals morts.
«Un gran forat negre»
Notícies relacionadesEl lector acusa l’Ajuntament de centrar-se en la part històrica del municipi i «abandonar» els veïns de Maçanet Residencial Parc: «Només es preocupen de tenir el poble bonic, gastant els diners en conservar i assenyalar les rutes i el patrimoni, asfaltant i pintant». Des del consistori neguen rotundament aquest punt. «L’aigua és la gran prioritat» de l’equip de govern, afirma l’alcaldessa, que ha assumit el tema personalment i informa els veïns setmanalment mitjançant un canal de Whatsapp i organitzant assemblees (en porten tres i la pròxima tindrà lloc el 13 febrer a la Zona Esportiva).
L’Ajuntament, explica l’alcaldessa via telefònica, es va trobar un «gran forat negre» a l’assumir aquest servei –les instal·lacions encara són propietat privada– sense disposar de dades ni plans de la xarxa, per la qual cosa demana paciència als veïns. A curt termini, el consistori prepara un concurs de licitació per canviar els filtres amb un pressupost de 200.000 euros i té pendent netejar i canviar totes les canonades, per a la qual cosa l’ajuntament no escatimarà recursos, asseguren.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
