lectors
Cartes dels lectors
EL PERIÓDICO publica opinions, rèpliques i suggeriments d'interès general, respectuosos amb les persones i institucions. No es consideraran les cartes de més de 15 línies, que podran ser extractades. Tot i així, resulta impossible publicar-les totes. Tampoc es mantindrà correspondència o contacte telefònic sobre el seu contingut. Hi han de constar: nom i cognoms, DNI, domicili i telèfon.
LA INSEGURETAT CIUTADANA
Amables lladres
M. L. M.
Badalona
Al tornar de les vacances, vaig baixar d'un autocar a l'estació del Nord de Barcelona i una parella, molt atenta, es va oferir per ajudar-me a recollir les maletes. Com que estava cansada i em van veure una mica despistada, em van indicar el camí per agafar un taxi. Jo no sospitava res, però al cap d'una estona em vaig adonar que m'havien obert la bossa i m'havien robat la cartera. Em vaig quedar amb cara de tonta per no desconfiar de la gent.
Un robatori causa moltes complicacions: s'ha d'anar a denunciar-ho, anul·lar les targetes... Ho explico perquè altres persones que estiguin en la meva situació no es fiïn de lesbones ànimesque hi ha pel món i que et volenajudar.
PROBLEMES SANITARIS
Cues al metge
Carles Gesa Valls
Cardedeu
La necessitat d'assistència mèdica urgent perdura des de fa temps. En la sanitat pública, les cues són immenses, algunes operacions es fan gairebé fora de temps i els hospitals estan desbordats. ¿Per què? Doncs perquè la majoria de la gent utilitza els serveis sanitaris públics. Ara es parla de cobrar una taxa per les visites i els medicaments, però aquesta no és la solució.
¿Per què no es mentalitza totes les famílies amb poder adquisitiu suficient perquè deixin d'utilitzar els serveis públics gratuïts i s'adscriguin a alguna asseguradora privada? Evitaran cues i disposaran d'assistència ràpida, a l'hospital o al seu domicili, i tot amb un cost assumible. Per convèncer-los, se'ls hauria de permetre una desgravació en la liquidació de la renda, d'acord amb l'import anual pagat. Els avantatges per a la resta d'usuaris serien importants: menys cues, intervencions a temps i més bona atenció dels metges.
TRAGÈDIA AL TIBIDABO
De privat a públic
José Gutiérrez Rodríguez
Barcelona
El parc d'atraccions on va perdre la vida una nena de 14 anys formava part de l'empresa privada Grand Tibidabo, on tenien els seus estalvis petits inversors, fins que Javier de la Rosa va entrar a la societat i va començar a fer-hi les seves operacions d'enginyeria financera. El resultat va ser la descapitalització de Grand Tibidabo. I els seus fons van acabar beneficiant alguns polítics catalans. Més tard, una empresa estrangera es va interessar per Grand Tibidabo, però l'Ajuntament de Barcelona s'hi va interposar i va adquirir la firma.
Si el parc estigués en mans privades, potser no hi hauria hagut cap accident; dicpotser, que ningú em malinterpreti.
Cap dimissió
Jordi S. Berenguer
Barcelona
A mesura que se'n van coneixent més dades, no hi ha dubte que l'accident de dissabte passat, que va segar la vida d'una adolescent de 14 anys, era perfectament previsible, ateses les contínues incidències en el mecanisme de l'atracció. El risc era evident, segons es desprèn de les declaracions de professionals molt vinculats a l'activitat del parc. Ara, l'ajuntament, últim responsable de la instal·lació, es compromet a investigar-ho i a demanar les responsabilitats pertinents. Però encara no hi ha notícia que algú hagi dimitit.
RÈPLICA DE LA GENERALITAT
Ajudes forestals
Antoni Farrero
Director gerent del Centre de la Propietat Forestal.
Santa Perpètua de Mogoda
En referència a la carta [de Jordi Barniol i Tomeu Simó] La subvenció per netejar els boscos no arriba, publicada el 19 de juliol, vull aclarir que la convocatòria de vuit milions d'euros en subvencions per netejar els boscos privats afectats per les nevades del març va prioritzar les finques que tinguessin una afectació mínima del 25%, les que estiguessin ubicades en municipis d'alt risc d'incendi, les que disposessin d'instruments d'ordenació forestal i les que presentessin la sol·licitud en forma d'agrupació o associació de propietaris forestals.
Així s'ha atorgat el total de la dotació: de les 14.276 hectàrees per a les quals es va demanar subvenció, se n'han beneficiat 7.784 i, tot i que corresponen a 19 agrupacions, representen 482 propietaris. Donar preferència a les agrupacions facilita feines que serien difícils d'executar de manera individual. A més, la propietat forestal així ho entén: el 52% dels sol·licitants van concórrer a la convocatòria sota la figura d'agrupació o associació.
En la resolució de concessions han estat ateses el 85% de les peticions que van obtenir la puntuació màxima. No obstant, es treballa per ampliar la dotació econòmica de la convocatòria.
Fe d'errates
Notícies relacionadesÁngel Expósito és l'actual director d'Abc, i no exdirector com es deia a la pàgina 53 d'ahir.
QUEIXES: Els lectors poden expressar les seves queixes al diari o bé al Consell de la Informació de Catalunya (CIC). Al CIC només quan considerin que s'han vulnerat els principis que estan recollits al Codi Deontològic, pel tractament que donen els mitjans informatius sobre els diferents temes. Us podeu dirigir al Consell de la Informació de Catalunya trucant al telèfon 93 317 19 20.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Deshidratació Cops de calor: quins símptomes té i què fer per evitar-los
- Preparar-se per al futur Cap a la formació perfecta: estudis i feina
- Aquest dilluns L’onada de calor activa avisos per altes temperatures a tot Espanya i eleva a vermell el llindar de risc per la salut
- L’elegant comiat de Marta Carazo
- Norris es treu l’espina i Alonso segueix en punts