Els esdeveniments seran fonamentals per reactivar el turisme a Espanya després de la Covid

La mitjana del que gasta el turista de negocis és de 208 euros diaris en comparació als 146 del turista d'oci

zentauroepp47136893 mobile190228093951

zentauroepp47136893 mobile190228093951 / JOAN CORTADELLAS

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

La indústria dels esdeveniments podria ser clau per incentivar el turisme a Espanya després del confinament, per això aquest sector està preparant una sèrie de protocols amb mesures de seguretat per reprendre la seva activitat com abans millor i ajudar a reactivar l’economia del país, segons les Agències d’Esdeveniments Espanyoles Associades (Aevea).

La indústria de reunions, incentius, conferències i esdeveniments (Mice, per les seves sigles en anglès) reuneix des d’esdeveniments corporatius per a les marques (llançament de producte, convencions, inauguracions, juntes generals d’accionistes, seminaris, reunions professionals), congressos, fires internacionals i nacionals, o viatges d’incentiu.

Tenint en compte l’amplitud de les seves propostes, aquest sector podria ser fonamental per a la reactivació del turisme nacional per l’impacte econòmic que suposa en les zones on es desenvolupa, ajudant, a més, a desestacionalitzar i a millorar la imatge de país. La indústria d’esdeveniments i reunions fa anys que està en alça amb un creixement sostingut que evidencia la importància del sector en l’economia a Espanya.

La importància del clima

L’estudi d’anàlisi a nivell mundial, elaborat per Events Industry Council en col·laboració amb Oxford Economics, xifra en 10.889 milions d’euros l’impacte del sector en el PIB espanyol, cosa que situa el nostre país en la dotzena posició de la llista de 50 països amb més impacte en l’organització d’esdeveniments. A més, a Espanya també existeix una important càrrega lúdica i experiencial que incentiva la tendència del ‘Bleisure’, que combina el viatge feina amb el d’oci i que incrementa notablement l’impacte econòmic en les destinacions turístiques i redueix l’estacionalitat, informa Ep.

«El clima d’Espanya convida el turista de negocis a disfrutar d’espais únics com els jardins d’un castell o un palau a l’aire lliure al maig o al juny. Una oferta cultural en exterior que no tenen altres països europeus, cosa que crida l’atenció del turista» explica la presidenta d’Agències d’Esdeveniments Espanyoles Associades (AEVEA), Mar García.

El turista de negocis genera el doble d’impacte econòmic que un turista d’oci. Mentre que el turista de sol i platja es gasta uns 146 euros diaris, el turista d’esdeveniments arriba als 208. Això es deu que el seu poder adquisitiu sol ser més alt i, a més d’assistir a l’esdeveniment, consumeix un conjunt de serveis durant la seva estada com transport, restauració, hotels, avions, lloguer de cotxes i compra en comerços, a més d’oci i cultura com, per exemple, visitar un museu o assistir a un espectacle.

A més de gastar més, el turista de negocis és un gran prescriptor al seu lloc d’origen, ja que parla bé dels països que visita, proporcionant una xarxa de contactes que segurament vulgui visitar el país en un futur, a més de generar confiança al turista de lleure que ja el coneix perquè torni a visitar-lo després d’aquesta crisi, oferint com a resultat una reactivació del turisme en general.

Ajuda a la desestacionalització

La indústria d’esdeveniments també podria ajudar a reactivar el turisme a través de la desestacionalització. La majoria dels turistes que visiten el nostre país ho fan durant els mesos d’estiu i aquest any la mobilitat estarà molt restringida, per la qual cosa els viatges de negoci podrien ajudar salvar la temporada turística.

«Els esdeveniments tenen la seva temporada alta fora del període d’estiu. Els mesos clau són març, abril, maig, juny, setembre i octubre. Així ajuden a desestacionalitzar el turisme i a repartir-lo durant pràcticament tot l’any», assegura Mar García, presidenta d’Aevea. L’associació considera que conforme es vagi apropant la normalitat, Espanya haurà «de recuperar la seva imatge internacional com a destinació segura i de gran riquesa cultural».

Notícies relacionades

«A través dels esdeveniments mèdics, científics, tecnològics i amb propòsit social i mediambiental, tendència clara en la indústria el 2020, es podrà recuperar aquesta imatge i confiança donant a conèixer el desenvolupament del nostre territori i els nostres experts, motius per atreure nous inversors i negocis que tornaran a col·locar-nos dins del rànquing dels països més visitats del món, tant pel clima i riquesa cultural com pel desenvolupament i innovació, en un marc sostenible», asseguren des de l’organització. .

De moment, els grans esdeveniments com Fitur o el Mobile World Congress, que reuneixen milers de persones en espais tancats, hauran d’esperar. La limitació actual de mobilitat entre països o la limitació en el nombre màxim d’assistents faran que el sector es concentri en espais més reduïts i el format dels esdeveniments combini experiències híbrides entre el físic i el digital. Això generarà una demanda afegida als hotels perquè incorporin en les seves instal·lacions sales de reunions i conferències.