ENTREVISTA A MARIA EUGENIA LÓPEZ
«Les franquícies a Catalunya han demostrat una gran resiliència»
BBVA compta amb un departament especialitzat en aquest tipus de negocis, capaç de respondre amb agilitat a les seves necessitats
La seva responsable, María Eugenia López, repassa la situació actual del sector i els reptes de futur una vegada superada la pandèmia
«Han sorgit noves oportunitats fruit del canvi dels hàbits de consum derivat de la pandèmia», afirma

Malgrat les dificultats que ha generat la Covid-19, el sector de les franquícies s’ha sabut recuperar. Mª Eugenia López San Segundo detalla els punts forts d’un model cada vegada més en auge.
-¿Són les franquícies un model de negoci estès a Espanya?
-Sí, en l’última dècada ha crescut exponencialment tant el nombre de marques franquiciadores com el d’establiments franquiciats. Sens dubte, la franquícia s’ha convertit en una opció d’emprenedoria i també ha sigut utilitzat pel teixit empresarial com a vehicle de diversificació. De fet, durant la Covid-19 el sector de les franquícies a Catalunya ha demostrat la seva resiliència i la seva capacitat de reinventar-se.
-¿Quin moment viu el sector?
-Catalunya ha sigut una de les zones més afectades per les restriccions. Tot i així, el sector de les franquícies s’ha sabut adaptar a aquests canvis i ha aconseguit sobreposar-se ràpidament a les dificultats. A més, sectors que van ser catalogats com a comerç essencial han tingut un increment d’obertures, com és el cas dels supermercats de proximitat. També destaca el creixement als sectors de la fleca, rebosteria i l’alimentació especialitzada.
-¿Quin futur immediat preveu per a les franquícies?
-Tenen ganes d’afrontar nous reptes i consolidar-se. Les cadenes estan recuperant les xifres de facturació i ocupació precrisi sanitària i el que és més important, estan recuperant els seus plans d’expansió per continuar el seu creixement. Actualment, a més, estan analitzant noves oportunitats que han sorgit provocades pel canvi en els hàbits de consum durant la crisi sanitària, com la venda a distància, palanques de creixement sostenible, digitalització en els processos...
Notícies relacionades-¿Quines solucions pot aportar una entitat financera com BBVA a aquest sector?
-Des del 2018, BBVA disposa d’una àrea dedicada a franquícies amb especialistes repartits per tot el territori. Tots ells treballen de forma centralitzada allò relatiu a la gestió i finançament i es converteixen en interlocutors únics amb les marques. D’aquesta forma, l’equip respon amb agilitat de cara a les demandes i adquireix un coneixement més exhaustiu de la franquícia i el seu sector.
- Presumpte delicte Carmen Jordá, denunciada per atropellar en dues ocasions una dona i fugir sense socórrer-la
- AUDIÈNCIA DE BARCELONA Condemnats per tortures sis mossos que van clavar una pallissa a un conductor i a l’acompanyant
- Al carrer de Rocafort Roben mobiliari urbà sense estrenar de la superilla de l’Eixample de Barcelona
- Visita al tram central La tuneladora de l’L9 ja és a 500 metres de l’estació de Sarrià
- Anunci a TikTok Campanes de boda: Rosalía, emocionada amb el seu anell de compromís amb Rauw Alejandro
- Els seus antecedents Qui és Valentín Moreno, l’assassí de la Vila Olímpica mort d’un tret a Sant Adrià
- Doble concert a Barcelona Robbie Williams, teràpia, ‘hits’ i molt humor al Palau Sant Jordi
- Full de ruta Per un nou model turístic
- Kings League: partits, equips classificats i jugadors, en directe
- Sortejos Euromilions avui: resultats i comprovar números premiats en el sorteig de divendres, 24 de març de 2023, en directe