Màrqueting digital

Fheel, l'aliat perfecte per realitzar campanyes amb 'influencers'

La nova plataforma és oberta, fàcil, intuïtiva i segura, i facilita la relació entre marques i líders d'opinió

fheel

fheel

2
Es llegeix en minuts
J. M. / BARCELONA

Fheel va néixer l’abril del 2016 com una plataforma tancada en què marques i agències podien realitzar i organitzar campanyes de màrqueting amb ‘influencers’.Des d’aleshores, l’empresa es va centrar en la millora contínua de la plataforma i, després d’un any de feina intensa recollint l’experiència de clients i ‘influencers’, van entendre què necessitava cada un perquè la relació entre ells fos fàcil i segura.

Andrés Pineda, CEO de Fheel, juntament amb els seus dos socis, l’inversor Tom Horsey i l’empresa d’R+D+i Secmotic, van decidir fer un gir de 180 graus i començar a treballar en una nova plataforma que fos oberta, basada en la lògica d’una botiga ‘on line’ i en la qual l’ús i la gestió de les campanyes fos realment fàcil i intuïtiva.

La primera premissa consistia a permetre l’accés a qualsevol usuari sense necessitat d’estar registrat, amb la qual cosa van aconseguir augmentar notablement el trànsit de clients a la web. En segon lloc, havien d’afegir un cercador perquè les marques i agències trobessin els ‘influencers’ que encaixessin amb el producte o servei a recomanar d’una manera més exhaustiva, gràcies a una recerca segmentada per temàtiques com bellesa, moda, tecnologia, decoració, família, esports, etcètera i uns filtres perquè la marca pogués seccionar segons el públic objectiu de l’‘influencer’. D’aquesta manera, les marques aconseguirien localitzar els ‘influencers’ que tinguessin més afinitat per recomanar cada producte o servei.

Control total

Una altra de les millores de la nova plataforma consistia a permetre a les marques elegir els ‘influencers’. A mode de microoferta d’ocupació, les marques llançarien la proposta de col·laboració només a aquells candidats que realment poguessin arribar al públic objectiu i que encaixessin amb la filosofia de la marca. D’aquesta manera, entre els ‘influencers’ interessats a participar en la campanya, la marca decidiria finalment quins contractar. Gràcies a aquest sistema de control total, les marques deixarien de malgastar diners en inversions amb ‘influencers’ elegits a l’atzar i tindrien el control sobre els candidats.

El següent repte va ser solucionar la comunicació bilateral marques-‘influencers’ a l’hora de posar en marxa una campanya. Gràcies a la creació d’un sistema de missatgeria intern subjecte a un contracte amb els punts acordats, tant marques com ‘influencers’ podrien donar forma a la col·laboració aportant idees i millorant notablement l’estratègia gràcies a les aportacions que fes l’‘influencer’.

La feina d’R+D+i és digne de les millors 'start-ups' americanes

Perquè la comunicació fos efectiva, es va implementar per a les marques un ‘briefing’ per guiar-les a definir bé els objectius que haurien de complir els ‘influencers’, explicant amb detalls els avantatges del producte o servei i definint clarament el tipus de col·laboració. Així, l’‘influencer’ rebria una informació de qualitat per poder prescriure d’una manera efectiva el producte o servei.

Notícies relacionades

Finalment, el report global de la campanya i desglossat per ‘influencers’ en un tauler de control permetria a les marques veure quin ‘influencer’ havia sigut més rendible per així perfeccionar l’estratègia en un futur.

En definitiva, durant els últims mesos s’ha dut a terme una feina d’R+D+i digne d’una de les millors‘start-ups’americanes, cosa que ha servit per facilitar i estrènyer la relació entre marques i ‘influencers’. Per la qual cosa, una vegada més, una ‘start-up’ espanyola ha demostrat que les grans empreses tecnològiques també neixen en aquestes terres.

Temes:

Influencers