El Periódico de l'Eixample

Arrencada caòtica
Les obres d’Urgell converteixen la Diagonal en una ratera per als cotxes de mig quilòmetre de caravana

El único carril central de entrada a Francesc Macià, medio kilómetro de atasco /
El segon tall de trànsit al carrer d’Urgell per les obres dels Ferrocarrils ha convertit el carril central de la Diagonal, entre Numància i la plaça de Francesc Macià, en una ratera sense sortida de mig quilòmetre de longitud. La relativa pau amb què es va saldar el primer tall de trànsit d’Urgell a finals de gener, a l’altura de Rosselló, ha començat aquesta setmana amb un desgavell notable quan el tram afectat ha sigut el del carrer de Buenos Aires. Les diverses setmanes que la Conselleria de Territori i l’Ajuntament de Barcelona han dedicat a anunciar les obres i les rutes alternatives semblen no haver arribat prou als afectats. Potser el calvari patit aquest primer dilluns laborable aconsegueixi en dies successius alleujar el problema.
La Diagonal, reduïda a un únic carril de circulació entre Numància i Francesc Macià, ha sigut descoberta pels conductors com una trampa sense sortida quan ja era tard. Al desestimar l’opció d’agafar la desviació per Numància, han hagut d’avançar en una lenta processó fins a la plaça, amb un accés regulat per un semàfor de 25 segons de durada. Poc per absorbir el cabal de trànsit que arribava. Però la situació no és millor a la plaça de Francesc Macià per als vehicles que circulen pel lateral de la Diagonal i que fins ara baixaven per Urgell per endinsar-se a la trama de l’Eixample. El carrer està tallat de façana a façana perquè allà s’haurà de perforar una de les estacions de la línia de Ferrocarrils que unirà la plaça d’Espanya amb Gràcia. De sobte, tots aquests cotxes intenten anar a buscar Villarroel de nou pel lateral de la Diagonal, però és un embut d’un únic carril.

La plaça de Francesc Macià, una cacofonia de clàxons. /
Els clàxons, així, s’han convertit en una mena de banda sonora de la plaça de Francesc Macià i, a estones, dels diferents encreuaments en què els vehicles es queden aturats enmig de la calçada i impedeixen el pas a altres conductors, com en la intersecció de la Diagonal amb l’avinguda de Sarrià. La desinformació sobre les rutes alternatives sembla ser tanta que el carril de baixada habilitat a l’avinguda de Josep Tarradellas des de Francesc Macià amb prou feines era utilitzat pels cotxes atrapats a la plaça. S’haurà de deixar passar la resta de la setmana per avaluar si les mesures alternatives comencen a fer efecte, tot i que des de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona s’insisteix que el millor remei, si és possible, és utilitzar mitjans de transport alternatius al cotxe.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Al Senat Puente nega que la baixa execució pressupostària a Catalunya es degui a "la falta de voluntat política"
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»