El Periódico de l'Eixample
Portes obertes
L’Escola Industrial obre les portes dels seus secrets arquitectònics
La Festa de l’Arquitectura a l’Eixample oferirà aquest dissabte, 10 de juny, l’oportunitat de conèixer els espais més llampants del recinte de l’Escola Industrial. El recinte, tot i que està pendent d’una reforma molt més profunda que acabarà per convertir aquell lloc en una mena de nova superilla del districte, ja va ser objecte d’una rehabilitació arquitectònica el 2020, en què, entre altres estances, va tornar a lluir, per exemple, el paranimf, situat sota una gran cúpula i il·luminat de manera natural a través d’unes vidrieres que representen alguns dels oficis que allà s’han ensenyat durant més de 100 anys.
Entre les 11 i les 14 hores, l’entrada, gratuïta, permetrà visitar el paranimf, però també una joia poc coneguda, com el conjunt de voltes de la planta subterrània dissenyades Rafael Guastavino abans que es traslladés a Nova York, on va adquirir fama mundial.
La jornada de portes obertes serà una oportunitat, també, per conèixer amb més detall la xemeneia que encara perfila l’‘skyline’ de l’Escola Industrial i el conjunt de túnels que convergeixen a l’interior.
- Telecomunicacions Murtra promet una Telefónica líder a Europa el 2030
- Empreses La número dos de Mediapro abandona el gegant audiovisual
- Salut laboral Un inspector supervisarà una de cada deu baixes
- Nou contratemps ferroviari Alstom endarrereix l’entrega de trens a Rodalies per errors en la producció
- Empresa Sàmper es reuneix amb Pirelli a Milà perquè inverteixi a Manresa
