El Periódico de l'Eixample

Turisme i vivenda
L’equip de Colau assenyala la vinculació de Manuel Valls amb els 120 pisos turístics
Un jutge força Barcelona a autoritzar 120 pisos turístics en un mateix bloc
Barcelona reclama a la Generalitat armes per revocar llicències turístiques

A1-173595843.jpg /
La segona tinenta d’alcaldia de Barcelona, Janet Sanz, arran de la polèmica desencadenada per la concessió de 120 llicències turístiques a la ciutat per ordre d’un jutge, ha explicat que després d’aquest episodi no hauria d’estranyar a ningú que Ciutadans hagi votat sempre en contra de qualsevol regulació d’aquest tipus d’apartaments, igual que la resta de grups de la dreta al consistori, amb referència a Junts i al PP. L’empresa que ha aconseguit aquestes 120 llicències per a un bloc residencial del carrer de Tarragona pertany a la família de la parella de Manuel Valls, Susana Gallardo.
Que és Inmobiliaria Gallardo SL l’empresa que, de manera perfectament ajustada a la llei, ha aconseguit convertir aquest bloc de 12 plantes en potencials pisos turístics no és cap secret. Tampoc ho és que la parella de Valls és una de les caps visibles d’aquesta empresa. El que Sanz ha fet és no sorprendre’s ara que «el senyor Valls sempre defensava que hi pogués haver més pisos turístics a Barcelona».
Sobre el fons de la qüestió, o sigui, el fet que 120 famílies hauran de deixar la finca (unes 30 ja ho han fet) perquè tot l’edifici té llicència per operar com un complex d’apartaments turístics, la tinenta d’alcaldia ha assenyalat que «aviat» l’ajuntament es reunirà amb la Generalitat per regular en quins casos es pot revocar una llicència turística, una cosa no prevista amb la llei vigent. Segons Sanz, l’última ocasió en què aquesta petició va arribar al Parlament, Junts va imposar el pes i els seus vots perquè la mesura no prosperés.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat
- Atacs al Govern Les saunes del pare de Begoña Gómez, el «míssil de flotació» llançat des de les clavegueres per Villarejo contra Sánchez: «Això el mata»
- EL FINANÇAMENT Montero proposa «federalitzar la gestió tributària» per a totes les comunitats «per igual» i no només per a Catalunya
- Cop al narcotràfic La Policia desmantella a Amposta el laboratori clandestí més gran d’èxtasi d’Espanya