educació

Prensa Ibérica s'afegeix a l'homenatge a l'educació de Gestionando Hijos

Tindrà lloc de l'1 al 23 de desembre 'online' a través del seu canal de YouTube

zentauroepp55860795 educacin201113170525

zentauroepp55860795 educacin201113170525

4
Es llegeix en minuts

Prensa Ibérica, el grup de comunicació líder de la informació regional i local a Espanya, participarà en l’esdeveniment ‘online’ Homenatge a l’educació que organitza Gestionando Hijos i que tindrà lloc de l’1 al 23 de desembre ‘online’ a través del seu canal de YouTube.

Prensa Ibérica, en qualitat de ‘media partner’ d’aquest homenatge, torna a mostrar el seu compromís amb l’educació amb aquesta aliança, després d’haver portat a terme durant el 2019 i part del 2020 el Tour Gestionant Hijos a diverses ciutats espanyoles, entre aquestes Oviedo, Las Palmas de Gran Canària, València i Alacant, en companyia de Gestionando Hijos i els diaris regionals del grup.

L’esdeveniment actual, tal com diu el seu director, Leo Farache, pretén «rendir homenatge a totes les famílies, docents, alumnes i professionals que han aconseguit que l’educació hagi funcionat amb èxit un any difícil, marcat per una pandèmia».

En aquest homenatge participaran alguns dels experts més importants en educació del nostre país:

- La psicòloga i escriptora de contes infantils Begoña Ibarrola

- El filòsof i professor José Carlos Ruiz

- El psicòleg Alberto Soler

– La pedagoga Mar Romera

– El neuropsicòleg Rafa Guerrero

– La pedagoga Carmen Guiata

- El filòsof i divulgador David Pastor Vico

- La pediatre Lucía Galán (Lucía, mi pediatra)

- El xef i expert en nutrició infantil Juan Llorca

-La psicòloga Cristina Guitiérrez Lestón

- La psicòloga Silvia Congost

- La terapeuta de famílies Amaya de Miguel

- La pedagoga Alba Castellví

Les seves ponències es podran seguir de l’1 al 23 de desembre a través del canal de YouTube de Gestionando Hijos. La inscripció és gratuïta i es fa a través de la web: www.homenajealaeducacion.com

Temàtiques de les ponències

- Educació emocional a través dels contes (Begoña Ibarrola)

La transmissió de valors i la gestió de les emocions a través dels contes és una de les eines més utilitzades al món de l’educació. Permeten que els nens comprenguin el seu món i adquireixin les eines necessàries per enfrontar-s’hi.

- Nens amb personalitat: pensament crític per al segle XXI (José Carlos Ruiz)

¿Quines implicacions tindrà en el futur si no ensenyem als nostres fills a desenvolupar el seu pensament crític? Prendre decisions és fonamental, però fer-ho des d’una perspectiva àmplia, coneixent-ne els pros i contres i sabent quina és la més intel·ligent, això ja és una mica més complicat. El pensament crític ha d’estar en la nostra educació des que són petits, així evitarem grans mals quan arribi la temuda adolescència.

- Disciplina juganera (Amaya de Miguel)

¿Què és el joc? L’eina principal per fer que els nostres fills aprenguin. No hi ha espai per a l’error i ells no tenen la sensació que estan en una avaluació constant, a més de divertir-se durant el procés.

- Una educació sense etiquetes (Alberto Soler)

L’efecte Pigmalió ja ens parlava del resultat que tenen les expectatives i etiquetes que posem als nostres fills. Si no parem de repetir al nostre fill que és un gandul i que no val per als estudis, s’acabarà complint a causa de les nostres paraules. Canviar el concepte cap a ells és el nostre deure.

- La relació més profunda de la nostra vida (Carmen Guaita)

¿Li diries ‘inútil’ a un adult o li cridaries la primera de canvi quan s’ha equivocat en alguna cosa? No, ¿oi? Llavors, ¿per què ens permetem fer-ho amb els nostres fills? Parlar-los amb respecte i des de l’empatia és fonamental perquè ells creixin amb la sensació que se’ls té en compte i que no els tracten malament ni en públic, ni en privat.

- Educar des de la relació de parella (Silvia Congost)

Una relació sana entre els progenitors sempre serà un sinònim que els fills creixeran en un entorn de respecte i amor. No importa el tipus de família que tinguem o la nostra situació actual, la parella és l’eix pel qual es guien els fills.

- Responsina: com evitar que els nostres fills desenvolupin addiccions (Rafa Guerrero)

L’afecció és una de les nostres formes més primàries de vinculació amb els nostres cuidadors. Per crear una afecció segura el fonamental és respondre a les necessitats que van manifestant els nostres fills al llarg de la seva vida. Això és la responsina, un element clau per evitar que els nostres fills desenvolupin addiccions a les pantalles o fins i tot a substàncies.

- L’admiració educa (Mar Romera)

Família i escola sempre han d’anar juntes. Quan ens comuniquem, quan hi ha una relació de respecte mutu, els nens també ho senten i conviuen millor a l’aula.

- Emocions, adolescents i pandèmia (Cristina Gutiérrez)

L’objectiu d’aquesta xerrada és ajudar a entendre les emocions negatives (por, ràbia i tristesa) que la pandèmia ha provocat no només en els adolescents, sinó també en pares, mares, docents i nens/es. ¿Quines conseqüències provoquen aquestes emocions negatives sentides durant tants mesos? Amb recursos fàcils per gestionar-les i entendre comportaments i actituds per aconseguir estar tu bé, perquè probablement els altres no ho estaran.

- Amistat en l’adolescència (David Pastor)

Notícies relacionades

Les amistats es converteixen en el referent dels nostres fills arribada l’adolescència, negar-ho o prohibir-ho seria un error. L’objectiu és comprendre els nostres fills i ajudar-los a fer bones eleccions perquè evitin el màxim de les decepcions que vivim pel camí.

- Entrevista (Lucía Galán)

Entrevista a Lucía Galán sobre l’educació i les seves implicacions en la situació que està vivint el nostre país.