Ensenyament insta els mestres a canviar els seus mètodes per reduir el fracàs escolar

Rigau presenta dues guies per ajudar que els alumnes millorin en les proves PISA

Els primers protocols són els de Matemàtiques i Llengua

1
Es llegeix en minuts
MARÍA JESÚS IBÁÑEZ / Barcelona

LaConselleria d'Ensenyament ha fet públiques aquest dimarts les dues primeres guies perquè els mestres catalans coneguin quines són les qüestions clau de les matèries de Llengua i Matemàtiques, sàpiguen també com han d'explicar-se aquests continguts a l'aula i com han de ser avaluats els alumnes. Amb aquestes noves eines, que suposen "un canvi de paradigma en les metodologies usades fins ara", segons ha dit elsecretari general de Polítiques Educatives, Joan Mateo, la Generalitat vol que a Catalunya s'ensenyi i s'avaluï com es fa als països europeus que més bons resultats obtenen a les proves PISA que fa l'OCDE.

Notícies relacionades

Laconsellera Irene Rigau ha explicat que l'objectiu és aconseguir una "harmonització amb el marc europeu i que en el moment d'avaluar les proves de l'OCDE, els estudiants catalans estiguin en les mateixes condicions que els d'altres països". "Fins ara, cada centre integra les competències segons el seu propi criteri, però entenem que això requereix certa habilitat i, per això, els tècnics de la Generalitat han treballat durant dos anys i mig a elaborar aquests documents", ha dit la consellera. Rigau ha volgut fer notar que en la competència de llengua es plantegen adquirir "les mateixes competències a través del domini del català i del castellà".

A les dues guies presentades ara, "pioneres i inèdites a Espanya", ha remarcat la titular d'Ensenyament, se'ls sumarà en dates pròximes les de competències digitals, en llengua anglesa i en ciències naturals.