Campanya de la renda
¿Quins serveis ofereix la hisenda catalana per a l’IRPF?
Comença la campanya de l’IRPF amb més diferències territorials en la tributació dels salaris
¿Quant tributa un salari a Catalunya? ¿I a Madrid?

L’Agència Tributària de Catalunya (ATC) posa en marxa alguns serveis per ajudar els contribuents amb la declaració de la renda, el termini de la qual per presentar per internet va començar l’11 d’abril.
Els serveis oferts per la hisenda catalana són l’atenció telefònica i la presencial. A partir d’aquest dimecres 3 de maig es pot demanar cita prèvia mitjançant el telèfon 901 223 344, gestionat per l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT). Es pot sol·licitar fins al 29 de juny.
Quant a l’atenció presencial, es podrà sol·licitar a partir del 25 de maig a través del telèfon 901 223 344. També es pot sol·licitar fins al 29 de juny.
Una de les deduccions autonòmiques que es manté és la del doble pagador, que sol afectar els contribuents més afectats per la precarietat laboral. L’import resulta de restar de la quota íntegra autonòmica, la quota íntegra estatal, sempre que la diferència sigui positiva.
Només poden aplicar aquest avantatge els contribuents obligats a presentar la declaració perquè obtenen ingressos del treball de més d’un pagador per una quantia compresa entre els 14.000 (quantitat a partir de la qual cal declarar si es té més d’un pagador) i els 22.000 euros (un sol pagador).
Es mantenen la resta de deduccions autonòmiques que es van poder aplicar a la campanya passada, com les relacionades amb la vivenda habitual, naixement o adopció de fills, el pagament d’interessos del préstec per a estudis universitaris, per viudetat, per donacions a determinades entitats o per aportacions a nous negocis.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"