Mercadona aconsegueix 41.900 milions en vendes i un benefici de 1.729 milions
La cadena de supermercats crearà 1.000 nous llocs de treball el 2026 després d’elevar la seva quota de mercat el 2025 i arribar al 28,6% / La companyia genera el 3,1% de l’ocupació de tot Espanya
Mercadona ha tancat l’exercici del 2025 amb xifres rècord de facturació i beneficis, i consolida així el seu lideratge en la distribució alimentària a Espanya. La cadena presidida per Juan Roig ha aconseguit un negoci de 41.900 milions d’euros, davant els 38.835 milions d’euros el 2024, cosa que representa un augment del 8% respecte a l’any anterior. Amb aquesta espectacular xifra de negoci la cadena valenciana de supermercats, amb presència també a Portugal, es consolida com la primera en el rànquing espanyol de companyies per volum de vendes. Del total, 39.800 van correspondre a Espanya i la resta, a Portugal.
Roig va definir ahir l’exercici del 2025 com un "any històric". La companyia, que ja té 115.000 treballadors i 2.000 proveïdors, ha pujat un 0,6% en quota de mercat i arriba al 28,55%. La venda online ja ascendeix a a 1.061 milions, després de pujar un 2,5% el 2025. Els últims comptes d’explotació de Mercadona reflecteixen un benefici net de 1.729 milions, davant els 1.384 milions d’euros el 2024; és a dir, un 24,9% més que l’any anterior. 1.383 s’han reinvertit en l’empresa i 346 s’han repartit en dividends per als accionistes (que són el 20%).
Roig va assegurar que Mercadona "vol tenir una qualitat contundent i al millor preu possible". I marca un rumb de cara al futur: "qualitat i assortiment eficient". Així mateix, va detallar que aquells treballadors que fa més de quatre anys que són a l’empresa reben un salari net de 2.200 euros en 12 pagues. El 2025, es van crear 5.000 nous llocs de treball.
La xifra de botigues ascendeix a 1.672 i diu el president de la cadena que "ja es mou poc". Després d’obrir-ne 43 de noves, tancar-ne 45 i reformar-ne 14, el màxim dirigent de la cadena de supermercats assegura que vol botigues més còmodes i rendibles. El nou model de "botiga 9" tindrà més espai per als menjars preparats i espai per a frescos. La companyia invertirà 3.700 milions d’euros en el desenvolupament de la "botiga 9", model que gestionarà per processos en lloc de per negocis.
Respecte a l’estratègia amb els seus proveïdors, que sumen unes 2.000 firmes, Roig va destacar que han invertit 1.700 milions i "han generat 5.200 llocs de treball". "Tots els proveïdors de Mercadona obtenen beneficis", va dir. "Tenim orgull de pagar impostos, cosa que toca", va comentar Roig. De l’impost de beneficis paga 690 milions, amb una taxa efectiva del 22,8%. A la Seguretat Social abona 1.100 milions. De l’IRPF, 675 milions i de l’IVA, 719 milions. La Seguretat Social dels treballadors és de 223 milions. En total, 3.400 milions.
Mercadona genera el 3,1% de l’ocupació total d’Espanya (647.000 persones, entre directes, indirectes i induïts), amb una aportació de l’1,9% del PIB; segons un estudi de l’IVIE. Roig es va mostrar orgullós que l’empresa no tanqués els seus establiments durant l’apagada del 28 d’abril, perquè cada botiga té grup electrogen propi per continuar funcionant. "Es van disparar les vendes", va apuntar Roig. I també va treure pit perquè ha ajudat 4.600 negocis, entre pimes i autònoms afectats per la dana. El 97% estan oberts, va recalcar.
Objectius per al 2026
El màxim dirigent del vaixell insígnia de la distribució comercial a Espanya es proposa créixer un 3,5% en vendes durant el 2026, en comparació amb l’exercici anterior. A més, crearà 1.000 nous llocs de treball i invertirà 1.000 milions, part dels quals es destinaran a completar obres en blocs logístics i establiments. Descarta iniciar la seva activitat més enllà d’Espanya i Portugal. "No anirem a altres països", sentencia Roig al ser preguntat per aquesta qüestió.
La cadena va destinar un total de 1.000 milions a "millorar el poder adquisitiu" dels 115.000 treballadors –la productivitat dels quals ha crescut un 4% el 2025, segons Roig– a través de diferents iniciatives. L’ensenya de la família Roig ha repartit al març una prima per objectius de 780 milions d’euros de part dels seus beneficis. S’hi suma un increment salarial, amb un impacte de 125 milions, i la millora de la jornada laboral, estimada en 100 milions més.
Roig va assegurar, respecte a la guerra al Pròxim Orient desencadenada per l’atac dels EUA i Israel sobre l’Iran, que es tracta d’"un malson, com la dana o la guerra a Ucraïna". Segons la seva opinió, "cal navegar sobre una planxa de surf" i assegura que no es pot endevinar el futur. "Haurem de fer front al que passa. Si les matèries primeres pugen o baixen, nosaltres pugem o baixem. De forma constant". Mercadona no preveu problemes de subministraments, "almenys a curt termini". No obstant, a llarg termini "no sabem el que pot passar en els costos del transport i els envasos. De moment no han pujat els preus", va apuntar Roig.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Urbanisme Vila-seca projecta 7 habitatges per cada 1.000 habitants i el creixement poblacional a l'inici del seu nou POUM
- Un pres colpeja diversos funcionaris i s'atrinxera a Brians 2
- Detinguts dos multireincidents que demanaven indicacions a persones grans del Berguedà per robar-los la cartera
- Experiència sensorial El viatge subterrani més sorprenent de Catalunya: així és recórrer una mina de carbó en tren
- El virus surt de la 'zona zero' La llista actualitzada dels municipis de Barcelona amb restriccions per la pesta porcina
