Compareixença al Senat
El ministre Óscar Puente defensa la despesa a Rodalies: «Hem invertit molt, però no és suficient»
El responsable de Transports assegura que tots els trens que circulen per la xarxa catalana els han comprat governs socialistes
El ministro Óscar Puente comparece en el Senado /
Després de gairebé tres hores i mitja d’explicacions sobre el fatal xoc de Còrdova, el ministre de Transport i Mobilitat Urbana, Óscar Puente, ha afrontat aquest dijous la incòmoda compareixença al Senat sobre Rodalies, encara amb el servei a mig gas després del caos ferroviari desencadenat arran de l’accident mortal de Gelida.
Primer ha fet una detallada cronologia de l’ocorregut, no només a l’R4 sinó a tota la xarxa, des del dimarts 20 de gener, per a continuació mirar d’apaivagar les crítiques sobre la falta d’inversió en les infraestructures ferroviàries («De cada dos euros que s’inverteixen a Catalunya, un és per a Rodalies», ha remarcat). I ha fet un repàs per partides de tot el previst en el pla de Rodalies 2026-2030, presentat dos dies enrere.
Óscar Puente, durant la seva compareixença al Senat. /
Més recursos en manteniment
«A la vista està que invertim molt i no és suficient. També ha quedat patent que el manteniment necessita més recursos i una aproximació diferent», ha encaixat. Prèviament, s’havia dirigit directament al PP retraient-los que durant els seus governs no van modernitzar la flota: «Els trens que operen les Rodalies sempre han sigut licitats, adjudicats i posats en servei sempre per governs socialistes, l’hi repeteixo: sempre». I els ha etzibat: «No és una consigna política, no és ideologia, és física».
Puente ha instat els grups a fer un «pacte d’Estat» per al manteniment de les infraestructures.
Peticions de dimissió
Notícies relacionadesEl senador de Vox, Ángel Gordillo, ha insistit a exigir responsabilitats al ministre: «¿Què ha de passar perquè dimiteixi?». L’ha considerat el «causant» de la tragèdia d’Adamuz i li ha retret que ha comparegut donant dades, «però sense assumir que els espanyols tenen por d’anar amb tren». Gordillo no ha fet cap pregunta ni consideració sobre Rodalies, que era l’objecte de la cita al Senat.
El responsable de Transports ha donat totes aquestes explicacions després d’una primera compareixença sobre l’accident d’Adamuz, en el qual van morir 45 persones. Només arribar ha sigut rebut per senadors del PP i Vox amb el crit de «dimissió, dimissió», a la qual cosa els ha respost amb gestos perquè es calmessin. La tensió ha sigut evident durant tota la sessió.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Conselleria de Territori Mobilitat Adif Renfe Trens Govern Rodalies Transports Ministeri de Transports Infraestructures Óscar Puente Santiago
- Entrevista Artur Mas, expresident de la Generalitat: "Puigdemont potser no és capaç d’aglutinar però hi ha de ser"
- Compareixença al Senat El ministre Óscar Puente defensa la despesa a Rodalies: «Hem invertit molt, però no és suficient»
- Famosos Rosalía, caçada passejant de la mà per Barcelona al costat d’una famosa model francesa
- Mobilitat Més del 80% dels catalans viu a menys de 15 minuts de distància amb cotxe d’un hospital
- Resposta comuna L’empresariat català opta per millorar el finançament a partir de la proposta d’Hisenda
