Sánchez Llibre es reuneix amb Puigdemont en ple debat del finançament

Sánchez Llibre es reuneix amb Puigdemont en ple debat del finançament

Jasper Jacobs / Europa Press / JASPER JACOBS

1
Es llegeix en minuts
Carlota Camps
Carlota Camps

Redactora especialitzada en Parlament i política catalana

Especialista en política catalana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, es va reunir ahir amb el líder de Junts, Carles Puigdemont. Els dos dirigents es troben sovint quan el cap de la patronal viatja a Brussel·les per abordar qüestions amb representants del Parlament Europeu i de la Comissió, però la cita d’ahir tenia especial transcendència perquè coincideix amb el debat sobre el nou finançament. Sánchez Llibre va ser molt crític amb l’acord aconseguit entre el Govern i ERC, ja que va assegurar que era "clarament insuficient" i que no resolia els dèficits en finançament i infraestructures, tot i que aporta 4.686 milions d’euros més a les arques de la Generalitat. Aquest fet va provocar un fort enuig del president de la Generalitat, Salvador Illa.

Notícies relacionades

"Cada vegada que viatjo a Bèlgica visito Puigdemont", va reconèixer el president de la patronal en una atenció als mitjans des de la capital europea. Sánchez Llibre va explicar que forma part de les relacions habituals que Foment manté amb tots els partits rellevants al Parlament i al Congrés, i que en el cas del líder de Junts ha de fer-ho a Brussel·les per la seva situació judicial. "Es tracta d’una reunió més".

No obstant, quan li van preguntar pel futur de la legislatura, el líder de Foment va assegurar que "durarà tant com vulgui Pedro Sánchez" i va apostar per l’"estabilitat econòmica i política" i per evitar que creixin les formacions "populistes". La cita de Puigdemont amb Foment s’ha d’emmarcar també en la ronda de contactes que Junts està mantenint aquests dies amb diferents patronals i agents econòmics, tal com va avançar EL PERIÓDICO. Dijous passat Jordi Turull i Antoni Castellà es van veure amb Cecot a Terrassa, i aquest dilluns va ser el torn del G8. Aquesta plataforma està constituïda per Pimec, el Cercle d’Economia, el RACC, Barcelona Global, la fundació FemCat, el Col·legi d’Economistes, la Cambra de Comerç de Barcelona i la Fira.