L’IPC del 3% permet apujar les pensions uns 40 euros
El IPC se moderó en noviembre al 3% pese a subir los precios de los alimentos
Després d’arribar a l’octubre al nivell més alt dels últims 16 mesos, la inflació sembla que ha fet una petita treva. Així ho va confirmar ahir l’Institut Nacional d’Estadística (INE), que indica per mitjà de la dada definitiva de l’índex de preus de consum (IPC) que la inflació es va situar al novembre en el 3%, una dècima inferior a la taxa registrada a l’octubre. Malgrat que la dada s’ha moderat, l’objectiu d’inflació marcat per a Espanya pel BCE, fixat en el 2% per a final d’any, encara queda lluny.
Amb la confirmació de la dada, queda ratificada la pujada d’un 2,7%, a partir de l’1 de gener, per als 9,4 milions de persones a Espanya que perceben prestacions contributives, entre les quals les de jubilació. També pujaran al mateix nivell les pensions de classes passives, és a dir, els funcionaris.
Per entendre més bé les xifres, la lleu caiguda d’una dècima de l’IPC de novembre correspon, principalment, a l’evolució del preu de la llum, davant l’increment registrat el mateix mes de l’any passat. L’INE, però, ha advertit que són diversos els factors que han afectat la dada a l’alça: la pujada dels aliments i les begudes no alcohòliques, que s’han encarit.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Una dècada després De Podem i Cs a Vox i Alvise: el ‘vot protesta’ baixa, però encara atrau el 25% de l’electorat i vira a la dreta
- FC BARCELONA-RAYO (1-0) Un cop de cap d’Araujo evita l’ensurt del Barça davant el Rayo
- Local mític per a diverses generacions Història i històries del Karma de la plaça Reial, 1978-2026: «La gent ho aguantava tot per ser allí»
- Conflicte al Pròxim Orient Trump amenaça de bombardejar les centrals elèctriques de l’Iran si no obre l’estret d’Ormuz totalment en 48 hores
- Possible homicidi Els Mossos investiguen la mort violenta d’un home amb ferides d’arma blanca a Olot
