384 milions

Llum verda del Govern a la millora de l’N-2 i la C-32 al Maresme

Llum verda del Govern a la millora de l’N-2 i la C-32 al Maresme

Manu Mitru / EPC

1
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

El Consell de Ministres va donar llum verda ahir a la modificació dels límits de despesa perquè el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible pugui firmar el conveni amb la Generalitat, destinat a finançar la millora de l’N-2 i la C-32 al Maresme. L’acord, avalat pel Ministeri d’Hisenda, permet elevar els compromisos plurianuals i executar una inversió total prevista de 384 milions d’euros, promesa des del 2009 i que en els últims anys emanava d’un acord entre ERC i el Govern espanyol.

Les últimes vegades que s’havia parlat del famós conveni, que ha de permetre pacificar l’N-2 i millorar els enllaços de la C-32 després de la supressió dels peatges i l’augment del trànsit a l’autopista, va ser fa dos anys. Però faltava el vistiplau de qui té la clau de la caixa: Hisenda. Ara han recordat les anualitats fins al 2032 perquè es paguin els 384 milions d’euros. Al superar els límits fixats per la llei general pressupostària per a aquests exercicis, el Govern central ha hagut d’autoritzar expressament l’ampliació del compromís de despesa per poder rubricar el conveni.

Vuit anualitats

Notícies relacionades

El 2009, amb el conseller Joaquim Nadal al capdavant de Política Territorial i Obres Públiques, l’Estat va cedir la titularitat de l’N-2 entre Montgat i Tordera, però mai va desemborsar la partida compromesa per a la millora. Dels 400 milions inicialment pactats només se’n van entregar 90, i els 384 actuals reflecteixen el deute pendent ajustat a l’IPC, segons el càlcul fet per la Generalitat.

Segons l’acord del Consell de Ministres, els 384 milions s’abonaran entre el 2025 i el 2032, en vuit anualitats. Les actuacions inclouen la rehabilitació del corredor de l’N-2, la seva pacificació (menys carrils, més vorera, trams per a bicicletes) i millores perquè 10.000 vehicles diaris es desviïn des de l’N-2 cap a l’autopista C-32, almenys en els trams més congestionats.