Barcelona, protagonista

Santagloria obre la seva cafeteria número 200

La cadena, que preveu arribar als 300 locals a Espanya el 2027 i fa tres setmanes es va estrenar a Mèxic, va tancar el 2024 amb unes vendes netes de 82 milions d’euros.

Santagloria obre la seva cafeteria número 200
2
Es llegeix en minuts
María Jesús Ibáñez
María Jesús Ibáñez

Periodista

ver +

La cadena de cafeteries i fleques Santagloria estrena avui el seu establiment número 200, amb la vista posada a assolir la xifra de 300 locals d’aquí dos anys, que suposarà una inversió estimada d’uns 100 milions d’euros, segons han avançat responsables de FoodBox, la companyia propietària de la marca. La presentació encara sense públic del nou local, situat al carrer de Pau Claris de Barcelona, va servir ahir per recordar els orígens de la firma nascuda a la capital catalana el 1964, de la mà de Pere Gallés, l’emprenedor que un temps més tard va crear també la multinacional Europastry. El nom el deu a la dona del fundador, Gloria Gabarró.

Una de les claus del creixement, va explicar Enrique Francia, president de FoodBox, és l’expansió internacional, que els ha portat a inaugurar, fa tres setmanes, el seu primer punt de venda a Mèxic. "Allà la previsió és arribar al mig centenar de locals en cinc anys", va puntualitzar Alberto Chamorro, director general de l’empresa matriu. Un altre mercat estratègic per a la companyia és Portugal, "que és ara mateix el principal repte de Santagloria", va prosseguir Francia.

"Una de les característiques d’aquest creixement és que la marca no ha perdut la seva essència, que continua sent un element dinamitzador dels barris on s’ubica", va explicar Lorena Alcázar, directora de la cadena d’establiments de coffee & bakery. Alcázar va assenyalar així mateix que Santagloria, que compta amb un 75% de la seva xarxa sota el règim de la franquícia, va tancar l’any passat amb unes vendes netes de 82 milions d’euros.

Fundada el 2015, FoodBox és una plataforma multimarca que, en total, gestiona una xarxa de 285 establiments, sota les marques Lateral, Vezzo, Volapié, Papizza, L’Obrador i MásQMenos, a més de la ja citada Santagloria. Des de juny del 2022, pertany al fons d’inversió BlueGem Capital Partners, que ja era el propietari majoritari dels restaurants Lateral. Amb la seva aportació de capital i amb el refinançament de 36 milions d’euros que la companyia va segellar l’any passat amb CaixaBank i el Santander, FoodBox compta ara amb la solvència necessària per arribar als 500 establiments operatius el 2028, va afirmar el seu president. "I sens dubte, això passa per incrementar la presència també a la ciutat de Barcelona", va indicar.

En l’actualitat, a la capital catalana l’empresa només regenta un restaurant de la marca Lateral a l’Eixample, "però s’estan buscant ubicacions tant per a algun altre Lateral com per a Vezzo, que és una cadena que està funcionant molt bé allà on té implantació", va afegir, per la seva banda, el director general.

Expansió de franquícies

Notícies relacionades

El 2024, el grup va arribar a aconseguir una facturació global de 150 milions d’euros, gràcies a l’expansió de les franquícies. I tot apunta que aquest any, els comptes de l’empresa tancaran amb un increment de vendes totals del 10% i una facturació d’entorn dels 170 milions d’euros, va apuntar Francia, que es va mostrar convençut que hi ha marge per augmentar vendes un 15% més el 2026. "Això ens situarà en un creixement d’entre un 5% i un 6% superior al dels nostres competidors", va augurar el president.

Per a això serà clau el desenvolupament sostingut de Santagloria; el creixement de Vezzo, "una marca pròpia, creada per l’equip de la casa", i la progressió continuada de Lateral cap a localitzacions diferencials i singulars, les tres marques clau de la companyia.