Farmacèutica

El benefici d’Almirall s’enfila un 440% fins al setembre

El benefici d’Almirall s’enfila un 440% fins al setembre

Jordi Otix

1
Es llegeix en minuts

Almirall accelera la transformació. La farmacèutica catalana, que ja venia d’augmentar un 72% els guanys en el segon trimestre, ha tancat els nou primers mesos de l’any amb vendes netes de 820,7 milions d’euros, un 12,8% més que en el mateix període del 2024, gràcies als bons resultats de l’àrea de dermatologia a Europa, que han crescut un 24,5%. El benefici net s’ha enfilat fins a 39,1 milions, davant els 7,2 milions de fa un any, fet que comporta multiplicar per més de cinc el resultat.

Segons l’informe tramès a la CNMV, l’ebitda ha ascendit 180,7 milions (+27,1%), impulsat per l’empenta comercial dels biològics Ilumetri (psoriasi) i Ebglyss (dermatitis atòpica), i per una reducció del pes de les despeses operatives. El marge brut s’ha mantingut estable en el 64,9%, mentre que la despesa en R+D ha arribat a 102,4 milions (12,5% de les vendes), en la mateixa línia que les previsions anuals.

El motor d’Almirall continua sent la divisió de dermatologia, la qual ja representa el 59% de les vendes totals. A Europa, les vendes d’aquesta àrea han assolit la xifra de 442,4 milions, amb un increment de 24,5%.

Sòlid balanç

Notícies relacionades

El deute net s’ha reduït a solament 18,6 milions, amb una ràtio deute neta/ebitda de 0,1 vegades, fet que –segons l’informe financer– atorga a l’empresa una alta flexibilitat estratègica per a futures adquisicions o llicències. El benefici abans d’impostos ha pujat a 65,1 milions (+128%) i el flux de caixa lliure ha sigut positiu en 42,2 milions, davant xifres negatives un any enrere.

El president i CEO, Carlos Gallardo, va remarcar durant la presentació que Almirall "ha transformat la seva estratègia en resultats tangibles" i està "preparada per liderar el mercat dermatològic europeu en ràpida expansió".