Barcelona, protagonista

Kibus Petcare, la Nespresso de menjar per a gossos

La ‘start-up’ tanca una ronda d’1 milió d’euros, preveu acabar l’any amb mig milió d’ingressos i busca més fons per començar la seva internacionalització.

Kibus Petcare, la Nespresso de menjar per a gossos
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Startups, economia digital, farmacèutiques, moda i cosmètica

ver +

La seva ambició és que els gossos d’arreu del món s’alimentin principalment mitjançant el seu invent. "Creiem que té el potencial d’arribar a això, perquè és una proposta de valor que guanya la que hi ha ara al mercat", explica Albert Icart, cofundador de Kibus Petcare. L’empresa ha nascut a Barcelona, creix a Espanya i ja contempla el seu salt a França per començar la conquesta del globus terraqüi. Amb això al cap, acaba de lligar una ronda "pont" d’1 milió d’euros per finançar la fase de poliment del seu invent, tot i que ja pensa en la següent, una operació que destinarà a "creixement fort" i internacionalització.

L’artefacte és una màquina que funciona com si fos una Nespresso (converteix una mena de càpsula en el producte acabat) però per alimentar els gossos. L’aparell es nodreix de l’aliment deshidratat que elabora la mateixa Kibus. Amb aquest compost, d’una banda, i un dipòsit d’aigua de l’altra, la màquina prepara l’aliment en menys de 10 minuts, procés de cuinat que es pot gestionar mitjançant una app mòbil per controlar els temps a distància.

La proposta ja suma 250.000 euros en vendes (va pel camí d’acabar l’any en els 500.000 euros) i 1,3 milions d’euros en dues rondes de finançament. La primera, la que va posar a rodar aquesta empresa cofundada entre Icart, Albert Homs i Marta Arisa, va ser de 350.000 euros. Llavors, just abans de la pandèmia, Icart treballava en l’empresa familiar, Pinsos Picart, que es dedica a elaborar pinso per a mascotes. Ell s’ocupava del màrqueting, i per això va detectar el canvi de tendència. "Vaig veure que cada vegada hi havia més fórmules d’aliments alternatius per a gossos i gats, que la cosa ja no anava de pinso o llauna, sinó que hi havia congelats, refrigerats... i que cada vegada hi havia més preocupació per donar a l’animal aliments nutricionalment equilibrats", recorda aquest emprenedor. "El gos s’ha convertit definitivament en un membre més de la família, així que volem alimentar-lo com a tal", afegeix Icart.

Al principi ho va encaixar com una amenaça per al producte convencional, però després va entendre que era una oportunitat de negoci: "Un aliment congelat necessita ser emmagatzemat en fred, si compres mensualment, això és emmagatzemar 20 quilos d’aliment al congelador de casa", va calcular. En definitiva, que salut i comoditat havien d’anar de bracet. I la Nespresso va ser l’últim element d’inspiració.

Un lustre de desenvolupament

Han passat uns 5 anys desenvolupant la tecnologia i la màquina, que fabriquen a la Xina, a les instal·lacions d’un gran fabricant d’electrònica de consum, i que avui venen mitjançant un model online de subscripció. Ara, són una desena de treballadors operant des d’una oficina pròpia a Sant Cugat del Vallès, després d’anys a les instal·lacions d’Empenta, un programa d’emprenedoria cofinançada entre Acció (Generalitat) i ESADE.

Notícies relacionades

Ara que a l’aparell li queda només corregir alguns detalls després dels comentaris dels primers clients, han tancat una segona ronda d’1 milió d’euros per finançar aquests arranjaments, invertir a créixer en vendes a Espanya i dissenyar les següents fases de creixement, que seran internacionals. Aquests diners venen de BeHappy Investments i d’un family office.

La primera meta és arribar al milió de facturació, una cosa que esperen a partir del 2026. Els manté optimistes haver pogut descartar la clàusula de permanència perquè la retenció entre els clients és alta o que els usuaris actuals els demanin noves receptes. Per allà esperen créixer els pròxims anys.