INFRAESTRUCTURES

Adif reprèn les obres del nou accés amb tren a l’aeroport del Prat

La nova connexió, que hauria d’estar acabada en dos anys, permetrà viatjar des de Sants fins a la T-1 en 19 minuts

Adif reprèn les obres del nou accés amb tren a l’aeroport del Prat

Jordi Cotrina

1
Es llegeix en minuts

Adif ha adjudicat les obres de la segona fase del nou accés ferroviari a la T-1 de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona - el Prat per un import total de 64,65 milions d’euros i un termini d’execució de 24 mesos. Aquests treballs, que arribaran després d’una aturada de dos anys, s’han adjudicat a la Unió Temporal d’Empreses (UTE), integrada per les companyies Comsa i Comsa Instalaciones i Sistemes Industrials, segons ha indicat l’entitat pública en una nota de premsa.

El nou accés ferroviari permetrà establir serveis directes de rodalies a les dues terminals de l’aeroport des de Manresa i Maçanet via Barcelona mitjançant les actuals línies R2 i R4, de manera que, a través d’elles, es podrà accedir a la resta de línies de rodalies i a la xarxa de metro de Barcelona. A més, podrà allotjar serveis llançadora entre les terminals de l’aeroport amb l’alta velocitat cap a Madrid i la frontera francesa. Queda descartada la petició del Govern que sigui Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) el gestor públic que s’encarregui d’aquesta línia.

Via doble

Notícies relacionades

Tot això permetrà connectar les dues terminals amb Barcelona establint un temps de viatge entre l’estació de Sants i la terminal T-1 d’aproximadament 19 minuts. La primera fase d’aquest projecte, amb una inversió estimada de 305 milions d’euros, va consistir en la perforació amb tuneladora del tram principal del nou accés. El nou traçat, de via doble, s’inicia en la línia d’ample convencional Barcelona-Vilanova i discorre fins a la terminal T-1, amb una parada intermèdia a la terminal T-2, on connectarà amb la línia 9 del metro.

Té una longitud de 4.510 metres, incloent-hi un túnel de 3.400 metres, dels quals 3.048 –inclosos el pas per l’estació multimodal de la T-2– s’han excavat amb tuneladora. Les previsions estimen que entre 7 i 9 milions de viatgers anuals es beneficiaran de la nova infraestructura ferroviària, que serà finançada pels fons de la Unió Europea.