Un terç dels espanyols gastaran menys aquest Nadal
Un estudi de la patronal de la distribució assenyala que el 46% dels consumidors intentaran mantenir les compres de l’any passat

Un de cada tres espanyols, el 29%, s’estrenyeran (encara més) el cinturó aquest Nadal. Ho faran reduint la despesa en alimentació, regals, decoració domèstica i roba i calçat i aplicant tàctiques ja conegudes com la d’avançar les compres o rastrejar a quins establiments els surt més econòmic fer-ho. Del 71% restant, un 46% intentarà, almenys, no gastar més que l’any passat, segons recull l’estudi El comportament de compra davant el Nadal, elaborat per Aecoc Shopperview i presentat ahir en el congrés que l’entitat celebra a València.
Rosario Pedrosa, gerent d’Estratègia Comercial i Màrqueting d’Aecoc, va posar números a la manera com ho faran. D’una banda, un 48% dels consumidors participants en l’anàlisi van dir que anticiparan les compres; un altre 48% incrementarà el consum de marca del distribuïdor o marca blanca; un 44% buscarà ofertes en altres botigues, i el 39% adaptarà els menús nadalencs per fer front a la pujada de preus. Pedrosa va remarcar que un 25% dels ciutadans sí que elevaran aquest any la despesa nadalenca. I tot i que la marca blanca continua apareixent com una forma d’estalvi, el seu pes, va indicar l’analista, no serà ja tan determinant aquest Nadal com ho va ser en anteriors campanyes, quan la inflació castigava el cistella de consum. "En el consum de marca blanca s’està observant un punt d’inflexió i la bretxa amb les marques de fabricant fa ja uns mesos que s’estreny".
"El consumidor té més confiança, potser té una miqueta de més poder adquisitiu, potser estarà relaxant el seu comportament de compra perquè hi ha algunes millores en l’economia de les seves llars i això potser tendeix a equilibrar aquest mix de marca fabricant i marca distribuïdor", va dir.
"Serà un Nadal més casolà", va afirmar Pedrosa. De fet, en la mateixa enquesta un 40% dels espanyols "que normalment se n’anaven de viatge aquest any es quedaran a casa", va indicar; és un 5% més que l’any passat.
Que aquest Nadal serà més domèstic, ho demostra, per exemple, el fet que entre les partides on s’espera que els consumidors gastin més destaquen els menjars a casa (28%), roba i complements (22%), regals i joguines (22%) i perfumeria i cosmètica (entre el 15% i el 14%). Creixeran també les compres de productes gurmet i premium (27%), les de tecnologia i les de productes per a mascotes.
Tot i que la gent continua preferint anar a la botiga, per veure i tocar el producte, el canal online va guanyant pes, amb un 41% de consumidors que planegen comprar els regals per internet.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Barcelona, protagonista L’històric Forn de Sarrià renaixerà gràcies al Forn de Cabrianes
- LLIGA DE CAMPIONS Bellingham prolonga l’horari d’estiu del Madrid
- Mapi León: "He necessitat el meu temps per tornar amb Espanya"
- Cita literària Quatre magnífics del còmic conquereixen Kosmopolis
- Alejandro González Iñárritu, cineasta: "No crec en la perfecció; el que m’interessa és el rigor"