Un terç dels espanyols gastaran menys aquest Nadal
Un estudi de la patronal de la distribució assenyala que el 46% dels consumidors intentaran mantenir les compres de l’any passat
Un de cada tres espanyols, el 29%, s’estrenyeran (encara més) el cinturó aquest Nadal. Ho faran reduint la despesa en alimentació, regals, decoració domèstica i roba i calçat i aplicant tàctiques ja conegudes com la d’avançar les compres o rastrejar a quins establiments els surt més econòmic fer-ho. Del 71% restant, un 46% intentarà, almenys, no gastar més que l’any passat, segons recull l’estudi El comportament de compra davant el Nadal, elaborat per Aecoc Shopperview i presentat ahir en el congrés que l’entitat celebra a València.
Rosario Pedrosa, gerent d’Estratègia Comercial i Màrqueting d’Aecoc, va posar números a la manera com ho faran. D’una banda, un 48% dels consumidors participants en l’anàlisi van dir que anticiparan les compres; un altre 48% incrementarà el consum de marca del distribuïdor o marca blanca; un 44% buscarà ofertes en altres botigues, i el 39% adaptarà els menús nadalencs per fer front a la pujada de preus. Pedrosa va remarcar que un 25% dels ciutadans sí que elevaran aquest any la despesa nadalenca. I tot i que la marca blanca continua apareixent com una forma d’estalvi, el seu pes, va indicar l’analista, no serà ja tan determinant aquest Nadal com ho va ser en anteriors campanyes, quan la inflació castigava el cistella de consum. "En el consum de marca blanca s’està observant un punt d’inflexió i la bretxa amb les marques de fabricant fa ja uns mesos que s’estreny".
"El consumidor té més confiança, potser té una miqueta de més poder adquisitiu, potser estarà relaxant el seu comportament de compra perquè hi ha algunes millores en l’economia de les seves llars i això potser tendeix a equilibrar aquest mix de marca fabricant i marca distribuïdor", va dir.
"Serà un Nadal més casolà", va afirmar Pedrosa. De fet, en la mateixa enquesta un 40% dels espanyols "que normalment se n’anaven de viatge aquest any es quedaran a casa", va indicar; és un 5% més que l’any passat.
Que aquest Nadal serà més domèstic, ho demostra, per exemple, el fet que entre les partides on s’espera que els consumidors gastin més destaquen els menjars a casa (28%), roba i complements (22%), regals i joguines (22%) i perfumeria i cosmètica (entre el 15% i el 14%). Creixeran també les compres de productes gurmet i premium (27%), les de tecnologia i les de productes per a mascotes.
Tot i que la gent continua preferint anar a la botiga, per veure i tocar el producte, el canal online va guanyant pes, amb un 41% de consumidors que planegen comprar els regals per internet.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
