Transports
Ouigo obre una nova ruta d’alta velocitat entre Barcelona i Sevilla
L’operadora estrena un trajecte diari d’anada i tornada que aspira a transportar a 7.000 viatgers setmanals amb bitllets a partir de 9 euros
En ple reajustament de l’oferta d’alta velocitat a Espanya de les tres empreses que operen al mercat –Renfe, Ouigo i Iryo–, la companyia de matriu francesa, Ouigo, va anunciar ahir l’estrena d’una ruta entre Barcelona i Sevilla. Arrencarà a partir del 14 de desembre i oferirà un trajecte diari d’anada i tornada entre les dues ciutats.
Es tracta d’un viatge que ara només cobreix Renfe. La directora de Ouigo Espanya, Hélène Valenzuela, es va mostrar entusiasmada per l’estrena: "Representa molt més que una línia en el mapa; suposa unir dues destinacions essencials i reforçar el ferm compromís que tenim amb la vertebració del territori, sempre amb la qualitat com a prioritat", va assenyalar durant la presentació del nou servei en un acte celebrat al Palau Dalmases de Barcelona.
Els bitllets es posaran a la venda demà a partir de 9 euros, o 7 euros per a menors de 14 anys. Els trens sortiran de Barcelona-Sants a les 7.35 i arribaran a Sevilla-Santa Justa a les 13.51; en sentit invers, sortiran de la capital andalusa a les 17.02 i arribaran a Barcelona a les 23.00. Segons apunta l’empresa, aquesta freqüència diària permetrà transportar fins a 7.000 passatgers per setmana, l’equivalent a unes 370.000 places anuals.
Tot i que el recorregut s’allarga per la parada a Madrid –que es podria escurçar amb el bypass que evita l’entrada a Atocha, com en alguns trajectes de Renfe–, Valenzuela va explicar que la decisió respon a les franges horàries que els ha assignat Adif i que l’escala a la capital obre un mercat addicional que pot ser "clau per a l’equilibri de la línia". Malgrat això, la directiva no va descartar que, si la demanda respon favorablement, puguin oferir en el futur rutes directes entre Barcelona i Sevilla.
La responsable de Ouigo va insistir en el fet que la liberalització de l’alta velocitat ha transformat el sector i "ha democratitzat el tren" amb una reducció del 44% pel que fa al preu mitjà dels bitllets des de l’entrada de nous operadors i una duplicació del nombre de viatgers als corredors amb competència, com és el cas del Barcelona-Madrid. "Els ciutadans són els principals beneficiats d’aquesta obertura del mercat", va remarcar.
Serveis
Notícies relacionadesOuigo defensa que el seu model de baix cost amb alta qualitat es recolza en trens d’alta capacitat, amb 509 places distribuïdes en dos nivells, que poden arribar a les 1.018 places quan circulen en doble composició. Els cotxes també inclouen una cafeteria atesa per personal propi i uns quants serveis addicionals, com per exemple el paquet Ouigo Full, que permet portar equipatge extra, reservar seients XL (un 30% més amples que els seients estàndard), accedir a la plataforma d’entreteniment OUIFUN i fer canvis de bitllet il·limitats o cancel·lacions amb reemborsament fins mitja hora abans de la sortida.
Des que va arribar al mercat espanyol, Ouigo ha transportat aproximadament 20 milions de viatgers i aspira a continuar creixent amb un model que l’empresa anomena "sostenibilitat oberta": una mobilitat ecològicament responsable i econòmicament accessible per a tothom. "Cada vegada que algú escull el tren en comptes de l’avió o del cotxe, contribueix a preservar el planeta", va recordar Valenzuela.
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
- Els últims espeternecs de la borrasca Emilia encenen avisos per pluja i tempestes al litoral mediterrani
