Sector bancari
El Sabadell demana a la CNMV que eviti «manipulacions» en les acceptacions a l’opa del BBVA
El banc vol evitar que hi hagi inversors que menteixin sobre la seva intenció d’acceptar la primera oferta per provocar una segona opa més avantatjosa
L’última setmana del període d’acceptació de l’oferta de compra (opa) del BBVA sobre el Sabadell està sent un camp de batalla que les dues parts combaten metre a metre en tots els fronts. L’entitat catalana ha anunciat aquest dimarts que ha demanat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) «que adopti, de manera preventiva, un criteri públic que hagin de complir tots aquells accionistes de l’entitat que vulguin fer públiques les seves intencions sobre l’opa, amb l’objectiu d’evitar potencials manipulacions de mercat».
El seu objectiu declarat és evitar que hi hagi inversors que anunciïn que acudiran a la primera opa per provocar que es produeixi una segona, quan la seva intenció real sigui acceptar només la segona perquè podria tenir millors condicions. «Aquí hi haurà molta llebre: l’interès dels que tenen interès (a acceptar l’oferta del BBVA) és que hi vagin d’altres per arribar al 30% i poder disfrutar de la segona opa», va assegurar el seu conseller delegat , César González-Bueno, aquest diumenge en una entrevista a EL PERIÓDICO.
També és una reacció a l’«anunci fet per Algebris Investments respecte al canvi» la setmana passada. El fons, propietari del 0,05% del capital del Sabadell segons ‘Bloomberg’, va anunciar la seva intenció d’acudir a l’opa. González-Bueno li va restar llavors importància («Tens menys accions que jo»). Però en l’entorn del banc es vincula l’actitud del fons al fet que té en cartera una posició important de deute de l’entitat i podria estar interessat que el BBVA l’amortitzi.
Així s’entén millor la petició que ha traslladat l’entitat catalana a la CNMV: «Banc Sabadell ha demanat que exigeixi a tots aquests inversors que detallin quina és la seva participació total en accions de l’entitat, que assegurin de manera ferma i irrevocable que aniran pel 100% de laseva posició i que comuniquin qualsevol tipus d’interès addicional existent, incloent-hi la titularitat d’altres valors o instruments de deute o capital regulatori de Banc Sabadell».
Revisió i correcció
El banc també ha sol·licitat al supervisor que revisi les acceptacions d’aquells inversors que públicament comuniquin la seva intenció d’acceptar l’opa, «amb l’objectiu d’assegurar-se que compleixen el que es va anunciar». Així mateix, li ha demanat que «es corregeixi immediatament l’actuació particular de qualsevol accionista que hagi manifestat ja públicament la seva intenció d’acudir a l’opa, amb l’objectiu que aporti tota la informació que permeti als inversors disposar dels elements de judici necessaris per a una adequada comprensió de la possible motivació de la comunicació».
Notícies relacionadesEl banc argumenta que té «preocupació perquè determinats inversors vulguin manipular el mercat comunicant la seva intenció d’acudir a l’OPA amb l’únic objectiu de garantir que s’arriba al 30% d’acceptació i es produeixi, per tant, una segona opa obligatòria i en efectiu, en cas que el BBVA volgués seguir endavant amb l’adquisició de l’entitat. Aquest tipus d’actuacions, particularment si aquests inversors no acudissin finalment amb totes o part de les seves accions de Banc Sabadell a aquesta primera opa, podrien ser constitutives de manipulació de mercat, per emetre indicis o senyals falsos o enganyosos a compte de l’oferta o demanda d’accions de Banc Sabadell».
Si la primera opa obté una acceptació superior al 30% del capital social del Sabadell però no arriba al 50%, el BBVA té l’opció legal d’abaixar el llindar mínim d’acceptació amb què es conformaria del 50% al 30%. Però això l’obligaria a llançar una segona opa per la resta del capital en el termini d’un mes i en efectiu al que la llei d’opes qualifica com un «preu equitatiu». La mateixa norma estableix que aquest preu serà «no inferior al més elevat» pagat pel BBVA en els 12 mesos previs (el de la primera opa, com a mínim), així com que es «calcularà com la mitjana ponderada dels preus de mercat dels indicats valors en la data d’adquisició».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- Congrés extraordinari Nova crisi a ERC: dimiteix més de la meitat de la direcció a Barcelona per discrepàncies amb la seva presidenta
- Funció pública Pujada salarial dels funcionaris: què ofereix el Govern, a quants treballadors afecta i quan es cobraria
- Barcelona-Athletic (4-0) El Barça inaugura un nou temps al Camp Nou guanyant l’Athletic
- Cimera del clima (COP30) La cimera del clima de Belém segella un pacte feble i sense cap menció al full de ruta per deixar enrere els combustibles fòssils
- Investigació a Alzira La clínica de València on va ser atesa la menor que va morir no tenia autorització per a sedacions per via intravenosa
- Portal de l’Àngel Bizarrap inaugura a Barcelona la botiga més gran de JD Sports a Europa
- Judici a l’Audiència Nacional ¿De què s’acusa Jordi Pujol i la seva família? Els arguments del fiscal i de la defensa
