Unilever traspassa 165 empleats a Magnum ICC Spain
La multinacional independitza en una nova companyia el seu negoci de gelats
Des de l’1 de juliol, el negoci de gelats d’Unilever a Espanya funciona ja com una companyia independent, conforme amb el procés de segregació d’aquesta àrea de negoci, que ha suposat crear The Magnum Ice Cream Company, líder global del gelat, que es preveu que surti a la borsa abans de finals d’any. Per a això es va crear la societat Magnum ICC Spain SL, que és propietat al 100% de la nova matriu amb la seu als Països Baixos: The Magnum Ice Cream Company Holdco 1.
Unilever España ha transferit a la nova empresa una plantilla d’uns 165 treballadors, capitanejats pel portuguès Jose Bravo, director general de l’àrea de gelats de la multinacional a Espanya i Portugal. Magnum ICC Spain té la seu social a Viladecans (Barcelona), al mateix edifici que allotja la seu corporativa d’Unilever, però no es descarta que més endavant es traslladi a altres oficines en sintonia amb la seva nova realitat de companyia independent.
La històrica Frigo
Magnum ICC Spain neix amb una facturació anual d’uns 200 milions d’euros i és hereva de la històrica Frigo, empresa catalana nascuda el 1927 que va ser pionera en la producció industrial de gelats a Espanya i tenia la seva fàbrica al barri del Poblenou de Barcelona, a l’avui 22@. Unilever va comprar Frigo el 1973 i no va ser fins al 1998 que la marca va adoptar el seu icònic logo amb forma de cor, Heartbrand, que prové de la londinenca Wall’s. Unilever va anunciar el tancament de la fàbrica del Poblenou el 2008 i va ser el grup Farggi (llavors propietat de la família Farga) el que va sortir al rescat de la factoria. Es va quedar amb part de la plantilla i va traslladar allà la producció dels seus gelats, tot i que durant uns anys va fabricar també per a Unilever. La històrica planta de Barcelona va tancar el 2017, quan el nou grup Farggi-La Menorquina va concentrar la seva producció a la fàbrica de Palau-Solità i Plegamans (Barcelona).
Si bé lidera les vendes de gelats a Espanya, la nova Magnum ICC Spain no té cap fàbrica al país. Sí que en té el seu gran rival, Froneri, que explota la històrica fàbrica de gelats de Nestlé a Araia (Àlaba), que va començar a produir el 1977 sota la marca Miko. Una altra planta de llarga tradició és la del grup Ice Cream Factory Co-Maker (ICFC) a Alzira (València), hereva de l’antiga Avidesa. El 2019, el fons Portobello del grup italià Ferrero en va adquirir el 70% i el 2021 ja en va controlar el 100%.
L’altre gran elaborador de gelat a Espanya és Helados Alacant, que és propietari d’Alacant, Royne i Antiu Xixona, i un important productor de marques blanques, algunes per a Mercadona. Amb una facturació que arriba als 225 milions el 2024, Helados Alacant va ser adquirida al gener pel grup inversor italià Investindustrial. Finalment, la valenciana Helados Estiu, controlada per la família Félix, que ha experimentat un fort creixement gràcies al fet que és el principal fabricant dels gelats Hacendado de Mercadona. El 2024, va facturar prop de 150 milions, va vendre 45 milions de litres de gelat i va exportar 35 països.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La UB porta el cas Flecha a la Fiscalia per coerció sexual
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
- A Mallorca El cas de l’Oriol, un adolescent que pateix una malaltia rara que podria revertir-se a partir del 2026
