Grifols quintuplica els guanys fins al juny i recupera el dividend

Els ingressos de la companyia van créixer un 7%, fins a arribar a 3.677 milions d’euros, en la primera meitat de l’any

Grifols quintuplica els guanys fins al juny i recupera el dividend

GRIFOLS

1
Es llegeix en minuts

Grifols va guanyar 177 milions d’euros els primers sis mesos de l’any, un 387,6% més que el primer semestre del 2024, fet que comporta quintuplicar els beneficis de 36 milions registrats el mateix període de l’any anterior. Els ingressos del primer semestre de l’any van créixer un 7% fins a 3.677 milions, impulsats pel sòlid acompliment del negoci de biopharma, que va créixer el 8,2%.

L’ebitda ajustat es va situar en 876 milions, que representa un increment del 12,7% respecte al mateix període del 2024, amb un marge del 23,8%, "amb el suport de la cartera de productes de la companyia, les iniciatives de millora contínua i el palanquejament operatiu", assenyala l’empresa.

A més, el grup restableix el pagament de dividends, amb una retribució de 0,15 euros per acció el pròxim 13 d’agost, amb l’objectiu de crear valor per a l’accionista.

El director financer de la companyia, Rahul Srinivasan, va explicar durant una conferència amb analistes ahir que l’empresa preveu recuperar el ritme de dividends que tenia abans de frenar-los el 2021 i pagar un segon dividend a compte de l’exercici del 2025 en el segon trimestre del 2026. La previsió és donar un 40% de pay-out del benefici de tancament de l’exercici.

La companyia va reafirmar les seves expectatives de resultats per al 2025, per millorar l’estimació de flux de caixa lliure abans de fusions i adquisicions, que se situa entre 375 i 425 milions. La ràtio de palanquejament es va reduir fins a 4,2 vegades, respecte de 4,5 vegades el trimestre anterior i 5,5 vegades el primer semestre del 2024, amb una posició de liquiditat de 1.400 milions.

Notícies relacionades

Com a part de la seva estratègia d’assignació de capital, Grifols va completar amb èxit l’exclusió de Biotest de la Borsa de Frankfurt i va elevar la participació accionarial fins al 80,32%. Aquesta operació, amb un cost total de 108 milions d’euros, va ser finançada íntegrament amb recursos financers disponibles.

Sobre l’exposició i impacte potencial dels aranzels comercials, la companyia assegura que està ben preparada gràcies a un model de negoci local i verticalment integrat. "Hem tingut uns bons resultats malgrat un context internacional complicat. La nostra estructura ens ha permès esquivar la inestabilitat dels mercats", va assenyalar Nacho Abia, el CEO de Grifols.