Treball
Foment considera la reducció de la jornada laboral "l’error més greu"
L’organització empresarial catalana aplaudeix que Junts mantingui l’esmena a la totalitat i forci a retirar la proposta

Adeu a la reducció de la jornada laboral. O, almenys, ara com ara. La mesura estrella de la vicepresidenta i ministra de Treball, Yolanda Díaz, que proposava reduir a 37,5 hores la jornada de treball semblava més a prop que mai. No obstant, davant la inestabilitat política del Govern de Pedro Sánchez, el partit ha decidit no presentar la normativa a votació la setmana vinent, com estava previst, i evitar el risc evident d’una nova derrota al Congrés dels Diputats.
Entre els principals opositors hi ha el PP, Vox i Junts, a qui Foment del Treball va agrair públicament ahir la seva posició. La patronal catalana va celebrar que aquests partits mantinguessin l’esmena a la totalitat, fet que ha forçat l’Executiu a retirar la proposta de l’ordre del dia. "Seria l’error econòmic més gran d’un Govern en 46 anys de democràcia", va afirmar el president de Foment, Josep Sánchez Llibre, durant la presentació del manifest Per la productivitat, pel diàleg social. Al document, subscrit per diverses organitzacions empresarials, s’adverteix de les conseqüències econòmiques i socials que, segons el seu parer, tindria la reducció de jornada plantejada pel ministeri.
Notícies relacionadesUn 7% més de costos laborals
La negativa de Foment a la mesura no és pas nova. De fet, ha sigut present des de la gènesi d’una proposta de llei, que calculen que implicaria un augment dels costos laborals del 7% i un impacte econòmic de 23.000 milions per a les empreses espanyoles. Sánchez Llibre va reclamar al Govern que reprengui el diàleg social i que defensi la negociació col·lectiva com a via per avançar cap a models laborals més equilibrats i mée sostenibles.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Renfe adjudica el transport en bus pel desdoblament després de tres intents fallits
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió