L’excap de personal de Glovo evita assenyalar Pierre davant la jutge
Oscar Pierre, CEO de Glovo /
L’antiga responsable de personal de Glovo Laila Szpolski va comparèixer ahir davant la jutge en el marc de la investigació oberta sobre la companyia i el seu conseller delegat, Óscar Pierre, per un presumpte delicte contra els drets laborals dels seus repartidors. L’exdirectiva va evitar assenyalar en les seves declaracions Pierre com a responsable i autor directe de les ordres que van provocar que l’empresa presumptament desobeís les actes d’Inspecció de Treball, que li requerien que regularitzés els seus riders i que els fes un contracte laboral.
Ahir van passar pel Jutjat número 31 d’Instrucció de Barcelona tant Szpolski com Ricardo Oleart Godía, soci fundador del bufet Oleart Abogados, que ha assessorat laboralment Glovo. Tots dos, segons van explicar fonts coneixedores del procés judicial, van replicar la mateixa versió oferta en el seu moment pel conseller delegat i van argumentar que si Glovo no va regularitzar els seus repartidors quan la Inspecció l’hi va requerir va ser perquè o bé aquests ja no continuaven operant per a l’aplicació o bé ho feien sota un altre model laboral, que sí que interpretaven que complia la legalitat.
Notícies relacionadesUna cosa que, no obstant i sota criteri de la Inspecció, no va ser així. Diferents agents van comparèixer prèviament i van defensar davant la jutge encarregada de la investigació que Glovo va mentir durant les regularitzacions i que els seus pretesos canvis de model obeïen únicament a una voluntat d’eludir les conseqüències de l’actuació inspectora.
Segons detallen les fonts consultades, Szpolski va evitar assenyalar Pierre com a responsable d’impartir les ordres necessàries per evitar regularitzar els repartidors i es va limitar a respondre que obeïa ordres de la direcció jurídica de l’empresa i que era aquesta la que estava en contacte amb l’alta direcció.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Amb 150 anys Historiadors i entitats alerten d’una pèrdua «irreparable» per la demolició d’estacions de tren centenàries
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
