Pacte amb els Comuns
El Govern tindrà en marxa el registre de grans propietaris de vivendes a l’octubre
La consellera Romero pacta accelerar els controls sobre els pisos turístics per, entre d’altres, lligar el suport dels Comuns i ERC a la suspensió de la pujada de la taxa turística
Govern i Comuns pacten ajornar la taxa turística a canvi de garantir 59 milions en vivenda

El Govern tindrà el registre de grans propietaris de vivendes a l’octubre. Aquest és un dels punts acordats entre la consellera d’Economia, Alícia Romero, i els Comuns per lligar el seu vot a la suspensió de la pujada de la taxa turística també fins a l’octubre. L’Executiu català aconsegueix forjar així una majoria suficient, juntament amb ERC, perquè el seu projecte de llei no decaigui i guanyar temps per acabar de definir com serà aquesta pujada de la taxa turística.
Els Comuns han posat preu al seu ‘sí’, que evitarà al president Salvador Illa una altra ensopegada parlamentària com la que va viure a principis de maig. Els 59 milions d’euros addicionals que el Govern recaptaria dels visitants si entrava en vigor la pujada de la taxa turística els haurà de destinar a polítiques de vivenda, tal com ja va avançar EL PERIÓDICO.
Però, a més d’aquesta injecció de recursos, el Govern i la formació liderada per Jessica Albiach han acordat accelerar la posada en marxa del registre de grans propietaris i l’increment d’inspectors per corroborar que els apartaments turístics estan pagant la taxa que els correspon.
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- La nova Casa Blanca Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- Baròmetre de juny Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials
- Evento El Rei presideix el 50è aniversari de la Fundació Mapfre i destaca la seva contribució a l'educació, la investigació i la cultura
- Nits de cine El plaer de disfrutar d’una pel·li a l’aire lliure
- Patrimoni Patum, el ritme únic de la festa de Berga
- Ruta amb bicicleta Un itinerari que uneix el Ripollès i la Garrotxa
- CATA MAYOR Coratge a la nova Mesa del Chef