Freixenet acomiadarà 180 empleats i reduirà un 25% la seva plantilla per la sequera
La productora de cava justifica l’expedient «per reestructurar les seves operacions de producció»
El gegant del cava Freixenet ha anunciat aquest dijous un expedient de regulació d’ocupació (ERE) per retallar la seva plantilla a Espanya «en un màxim de 180 empleats», cosa que suposa un 24% del total dels empleats del grup al país.
Freixenet justifica l’ERO «per reestructurar les seves operacions de producció», ja que la sequera ha empès el sector del cava «a una crisi sense precedents», assegura en un comunicat.
«La producció de cava ha disminuït en el sector en general i a Freixenet en particular», argumenta la companyia, que conclou que «les reserves reduïdes i l’augment dels costos de les matèries primeres han agreujat el desajust entre la demanda del mercat i la sostenibilitat operativa».
Temes:
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Govern i grangers pacten sacrificar 30.000 porcs
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Efectes de la regulació La pròrroga del Verifactu posposa una allau de prejubilacions i tancaments al comerç de Barcelona
- Reforma antivacunes Trump ordena una «revisió exhaustiva» dels plans de vacunació infantil als Estats Units
- D’internet a les llars El nou (i més frenètic) Nadal desembarca amb un mes d’elfs, calendaris, llistes de desitjos i vídeos de compte enrere: «No puc més»
- Recepció constitucional Feijóo: «Junts ha sigut un clínex tota la legislatura»
- Eleccions Sánchez planeja una crisi «puntual» en el Govern per rellevar Alegría si Azcón avança les eleccions
