Construcció i infraestructures
José Elías trenca amb els germans Amodio i dimiteix com a vicepresident d'OHLA
La seva dimissió inclou la sortida del consell de la constructora de tots els empresaris que van entrar de la mà del propietari de La Sirena
L'empresari José Elías, segon major accionista d'OHLA, ha presentat la seva dimissió com a vicepresident de la constructora aquest dijous després de dues setmanes de desacords amb els primers accionistes de la companyia, els germans mexicans Amodio, segons confirmen fonts coneixedores a ACTIVOS, el diari econòmic de Prensa Ibérica. La seva sortida de l'òrgan de govern inclou també la de la resta d'integrants del consorci d'empresaris que van acudir a l'última ampliació de capital de 150 milions d'euros per evitar la fallida.
Segons les mateixes fonts, la dimissió d'Elías, titular del 10% d'OHLA, José Eulalio Poza Sanz, Antonio Almansa i Josep Maria Echarri, que entre els tres sumen un 6,5% del capital malgrat que els dos últims són consellers amb categoria d'independents, està relacionada amb la denúncia que han interposat davant la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) els Amodio contra Almansa per la venda d'accions amb una suposada informació privilegiada relacionada amb l'execució de Kuwait d'un laude contra la constructora. Aquesta desinversió s'hauria realitzat amb unes plusvàlues al voltant del 100%, ja que l'empresari va entrar a la companyia a un preu de 0,25 euros per títol i va vendre cinc milions d'accions entre 0,5 i 0,52 euros en les últimes setmanes, segons es desprèn dels registres del regulador.
Notícies relacionadesFa només uns dies, l'Associació Espanyola d'Accionistes Minoritaris d'Empreses Cotitzades (AEMEC) ja va enviar una carta a la CNMV criticant els diferents nomenaments del consell d'administració. En la missiva, l'associació va requerir al regulador una "anàlisi exhaustiva" sobre les "circumstàncies i vincles personals i professionals dels últims consellers designats", en relació al nomenament d'Echarri i Almansa, el primer 'cervell' financer de la recapitalització d'OHLA. Addicionalment, l'AEMEC va exigir una investigació de l'esmentada venda d'accions d'Almansa.
Les accions s'enfonsen a borsa
En els últims dies, fruit de les desavinences entre els principals accionistes, que ha anat en augment, a més del laude kuwaitià, les accions d'OHLA s'han enfonsat a borsa: des del passat 18 de març, els títols han caigut prop d'un 30%. Només aquest dijous, la companyia està perdent un 10% del seu valor al parquet, que ascendeix fins als 485 milions d'euros. Malgrat tot, les accions estan un 70% per sobre dels mínims històrics registrats l'octubre de 2024, quan va arribar a cotitzar per sota dels 0,23 euros. Ara ho fa per sobre de 0,35 euros, després que el consorci liderat per Elías injectés 150 milions a una valoració de 0,25 euros.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- A Los Angeles Moren el director Rob Reiner i la seva dona, Michele Singer, apunyalats a casa seva, a Los Angeles
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
