Indústria ferroviària
L’índia Jupiter guanya punts davant la polonesa PFR per entrar a Talgo
El Govern busca un soci estranger en l’empresa una vegada assumeixi el control Sidenor
El Govern avança amb la segona fase de la reordenació de l’accionariat de Talgo, que s’activarà una vegada el consorci basc encapçalat pel president de Sidenor, l’empresari José Antonio Jainaga, culmini la compra del 29,8% dels títols avui en mans del fons britànic Trilantic. La idea de l’Executiu continua sent donar entrada en el capital a un soci inversor estranger a priori de caràcter industrial. Els dos grans candidats són la polonesa Pesa i l’índia Jupiter Wagons, tot i que en les últimes setmanes la segona ha anat guanyant punts davant el bon posicionament que sempre havia tingut la primera.
Durant les negociacions iniciades per Trilantic per vendre la seva participació a Talgo van presentar les seves credencials per llançar una opa la ferroviària polonesa Pesa, una empresa controlada pel fons estatal públic PFR (similar a la SEPI espanyola) i Jupiter Wagons, una companyia cotitzada a l’Índia, però amb presència a Espanya. Les dues opcions van ser descartades no pel primer titular d’accions del fabricant, sinó pel Govern, que va optar per prioritzar que l’empresa estigués controlada per mans espanyoles i basques.
Aquesta negociació va acabar amb un preacord entre Trilantic i Jainaga, avalat per l’Institut Basc de Finances i les fundacions bancàries BBK i Vital, per adquirir el 29,8% en mans del fons britànic, un tracte que encara no s’ha materialitzat més d’un mes després d’anunciar-se. Jainaga continua negociant la fórmula de pagament de la multa de més de 100 milions que ha interposat Renfe a Talgo pel retard en una comanda de 30 trens, que el Govern insisteix que no pot aixecar tot i que sí flexibilitzar. La idea de l’Executiu és que, a més del president de Sidenor i els seus socis bascos, acabin entrant en l’accionariat amb un 5% cada un la SEPI i Criteria, braç inversor de la Fundació La Caixa.
- I Fòrum Municipalisme Som el municipalisme plural que innova, lidera, transforma el país
- I Fòrum Municipalisme Balmón s’obre a ampliar fins als sis anys els mandats dels alcaldes
- I Fòrum Municipalisme La desconfiança entre empreses i Ajuntaments en frena la col·laboració
- I Fòrum Municipalisme Dalmau: "Els reptes estratègics no es poden resoldre sense col·laboració"
- I Fòrum Municipalisme Els municipis creuen que "densificar" i "prestar bon servei" ha de ser compatible
