Barcelona, protagonista
Acceleració a l’economia i a la innovació blava
El jurat del B-Blue distingeix les empreses FLOC i Seamoretech per la revalorització dels residus de la depuració de purins i de la dessalinització del mar.

Dos projectes basats en la revalorització dels residus procedents de la depuració dels purins i la dessalinització de l’aigua de mar, FLOC i Seamoretech, han guanyat la tercera edició del B-Blue, el programa d’acceleració empresarial dedicat a les start-ups de l’economia blava de Barcelona Activa.
Cinc empreses finalistes del programa d’emprenedoria van realitzar ahir una exposició davant el jurat. FLOC va ser elegida pel seu alt potencial de negoci. La start-up proposa una solució innovadora per recuperar nitrogen, fòsfor i potassi de les aigües residuals tractades en depuradores, transformant-los en fertilitzants inorgànics. A Espanya, els nutrients eliminats per les depuradores tenen un valor estimat de 180 milions d’euros anuals, indica la start-up, que se centra a recuperar els residus en plantes que tracten els purins.
"El nostre objectiu és canviar el paradigma: convertir un problema ambiental en una oportunitat econòmica", va explicar el CEO de FLOC, Xavier Crusat. La seva proposta és subministrar la seva tecnologia patentada basada en unes membranes que extreuen aquests macronutrients sense necessitat de químics ni energia, cosa que suposa a més una reducció de costos en la gestió d’aigües residuals, va remarcar Crusat. Si bé el Centre d’Estudis Porcins de Lleida ha mostrat gran interès en la solució, "persisteixen resistències en els sectors tradicionals" als quals, segons la start-up, els costa obrir-se a nous models de negoci aprofitant els seus residus per generar una economia circular, una barrera que FLOC vol trencar amb la seva activitat.
El jurat va escollir a més Seamoretech per al premi a la proposta més sostenible. La start-up implanta una tecnologia que permet a les dessalinitzadores poder abaratir els costos d’obtenció d’aigua de boca i valoritzar les salmorres, que actualment s’aboquen al mar. El model de negoci d’aquesta start-up, que ja ha validat el seu producte, se centra en la recuperació del subproducte en forma de minerals d’alt valor per comercialitzar-lo en la indústria química, com va explicar la CEO de l’empresa, Sofia Delgado.
Dos xecs de 10.000 €
Els dos projectes van rebre un xec per un valor de 10.000 euros. L’entrega dels premis va tenir lloc al BlueTechPort, que està dedicat a les empreses i les start-ups de l’economia blava.
Notícies relacionadesTres start-ups més van resultar finalistes. Una és Bloom, que proposa una aqüicultura sostenible en entorns urbans, a prop de les cadenes de subministrament i de consum. Bluegreen Regeneration va presentar una solució natural amb microorganismes per descontaminar ports, restaurar biodiversitat i reduir l’empremta de carboni. La start-up està instal·lada en el BlueTechPort i testeja el seu producte en el Port de Barcelona. Així mateix, Greytank proposa un sistema per reutilitzar aigua de rentadores en vàters pensat per a vivendes i oficines.
El programa B-Blue té com a finalitat ajudar les start-ups de l’economia blava a validar el seu model de negoci i dotar-les dels recursos necessaris mitjançant formació i networking, recerca de finançament i captació de talent. Impulsat per Barcelona Activa en col·laboració amb el Port de Barcelona i Costa Cruceros, han participat a més com a membres del jurat experts en economia blava de la UPC, Barcelona Clúster NàuticSeastainable Ventures i Aigües de Barcelona. L’objectiu és "promoure aquesta gran interacció que hi ha a Barcelona entre tot l’ecosistema de l’economia blava", va dir la directora de projectes estratègics de Barcelona Activa, Anna Majó.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE