El trist final de Marie Claire
La fàbrica de mitges vivia un calvari des del concurs de creditors del 2023. Ara, el seu últim propietari anuncia l’acomiadament de tota la plantilla.
Marie Claire és molt més que una fàbrica de mitges, llenceria i roba de bany. Per als habitants de la comarca dels Ports, la firma que fa 118 anys van fundar Celestino Aznar i la seva dona, Francisca Íñigo, és el seu particular Ford i, per això, tot el que últimament ha envoltat aquesta històrica tèxtil és seguit amb tanta tristesa. "La decepció és majúscula. Fa dos anys que vivim en una incertesa total i ara que teníem posades totes les esperances en el nou propietari la bufetada està sent molt gran", reconeixen diversos treballadors.
L’últim capítol va començar a escriure’s fa gairebé dos anys, quan el grup empresarial B2TEX, que el 2021 va assumir el control de l’empresa dels Ports i que va rebre més de 23 milions d’ajudes públiques, va posar en marxa diversos expedients de regulació temporal d’ocupació (erto). Tot i que la crisi venia de lluny (alça de les matèries primeres, competència xinesa i la pandèmia), a l’estiu del 2023 els amos de la tèxtil van anunciar un ero que va suposar l’acomiadament del 70% de la plantilla i l’inici del concurs de creditors.
Després de diverses ofertes fallides (el fons d’inversió C2 Private Capital va presentar una operació de compra tot i que després de les pegues de l’administrador concursal i la Generalitat va acabar per retirar-se), finalment el destí de Marie Claire va quedar en mans de dos inversors: l’amo de l’empresa valenciana Ferry’s i el grup hispanopolonès For Men i Koltex.
Notícies relacionadesDes del primer moment, els treballadors van apostar per l’oferta de For Men, ja que era l’única que garantia el manteniment de la totalitat dels llocs de treball. I tot i que en un primer moment el Fogasa es va oposar a la venda, finalment el jutjat del Mercantil número 1 de Castelló va autoritzar l’operació. El 2 d’agost del 2024, For Men i l’empresari madrileny Ángel Pío Sánchez Pérez (administrador únic d’aquesta mercantil) es convertien en els nous amos de Marie Claire.
Malgrat que des del minut u el nou gestor va anunciar que arribava a Vilafranca per quedar-se durant molt temps, rellançar la marca i crear ocupació, aviat van començar els problemes. Ángel Pío va incomplir amb el pagament dels 250.000 d’una compravenda i tampoc va abonar les nòmines dels treballadors. "A l’octubre i el novembre vam posar algunes de les màquines en marxa i vam acabar de fabricar producte que estava semiacabat. Durant aquelles setmanes hi va haver vendes, però els treballadors no hem vist ni un cèntim", denuncien.
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- El futur de la mobilitat A BCN (5) Els conductors de VTC sèniors temen perdre la feina amb la nova llei del taxi
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- ELS RIGORS DE L’HIVERN Protecció Civil activa el pla Neucat i demana avançar la tornada a casa
- Tragèdia a la revetlla de Cap d’Any Les primeres víctimes identificades a Suïssa tenen entre 16 i 21 anys
- LA CULTURA QUE VE (2) Les claus del teatre del 2026, de clàssics a Palestina
- Nous llançaments L’editorial Devir aposta pel manga de creació local
- La caixa de ressonància Gires d’aniversari: una forma de fugir del present
- CRÍTICA Xabier Anduaga es llueix al Liceu
- Cançons ingràvides La vulnerabilitat com a arma
