Transports
Puente denunciarà Ouigo davant Brussel·les per competència deslleial
El Govern descarta ara recórrer davant la CNMC la política de preus de la firma francesa i serà Renfe la que acudeixi a la Comissió

El Govern es prepara per elevar el seu xoc amb el grup francès Ouigo i portar-lo a Brussel·les. El ministre de Transport, Óscar Puente, va revelar ahir que Renfe està treballant en una denúncia davant la Comissió Europea contra la companyia ferroviària francesa, que opera a Espanya des de fa dos anys, per les seves "pràctiques contra la liberalització" ferroviària.
Fa mesos que el ministre carrega contra Ouigo per la seva agressiva estratègia de rebaixa de preus als corredors en els quals opera davant la companyia estatal Renfe i Iryo (controlada per l’Estat italià, però participada per empreses espanyoles), i assenyala que es tracta d’un comportament de competència deslleial.
Notícies relacionadesPuente va revelar fa mesos que el seu departament estudiava una denúncia contra la companyia gal·la davant Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) per la seva política de baixos preus. Però ahir, en una entrevista amb Onda Cero, va revelar que la nova estratègia passa per una denúncia davant la Comissió Europea. Des de Renfe confirmen que estan preparant la demanda.
"Estem tranquils", van indicar fonts d’Ouigo després de conèixer-se la intenció del Govern i Renfe d’emprendre una batalla legal a Brussel·les. "Confiem en el nostre model industrial, que ha permès democratitzar l’alta velocitat a Espanya", van remarcar des de l’operador francès, que prepara l’obertura de noves rutes amb connexions amb Elx i Múrcia al setembre, i amb Sevilla, Màlaga i Còrdova a la tardor.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos