Espanya i França es reparteixen al 50% el capital de l’hidroducte BarMar

Espanya i França es reparteixen a parts iguals l’accionariat del futur hidroducte submarí que unirà Barcelona amb Marsella, conegut com BarMar. El gestor de la xarxa de transport gasista espanyola, Enagás, serà el propietari en un 50% de la primera fase de la interconnexió; mentre que els operadors francesos GRTGaz i Teréga tindran una participació del 33,3% i el 16,7%, respectivament, segons l’acord de desenvolupament conjunt firmat ahir a Madrid pels socis promotors, al qual s’ha afegit també el gestor de la xarxa de transport d’Alemanya (OGE) com a "operador associat".
Segons un comunicat emès per Enagás, l’acord especifica les condicions per les quals les parts desenvoluparan, de manera conjunta, els estudis de viabilitat necessaris relatius a BarMar, i fixa les condicions mínimes preliminars per a la decisió final d’inversió (FID), així com els principis fonamentals per establir una entitat de propòsit especial (SPV) i definir la seva governança.
A més, durant la jornada, Enagás i el seu homòleg portuguès (REN) van firmar un acord addicional al memoràndum d’entesa en vigor amb la finalitat de "desenvolupar i finançar els estudis corresponents per desenvolupar el projecte" d’interconnexió d’hidrogen renovable entre Portugal i Espanya, que unirà Celorico da Beira i Zamora.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026