Espanya i França es reparteixen al 50% el capital de l’hidroducte BarMar
Espanya i França es reparteixen a parts iguals l’accionariat del futur hidroducte submarí que unirà Barcelona amb Marsella, conegut com BarMar. El gestor de la xarxa de transport gasista espanyola, Enagás, serà el propietari en un 50% de la primera fase de la interconnexió; mentre que els operadors francesos GRTGaz i Teréga tindran una participació del 33,3% i el 16,7%, respectivament, segons l’acord de desenvolupament conjunt firmat ahir a Madrid pels socis promotors, al qual s’ha afegit també el gestor de la xarxa de transport d’Alemanya (OGE) com a "operador associat".
Segons un comunicat emès per Enagás, l’acord especifica les condicions per les quals les parts desenvoluparan, de manera conjunta, els estudis de viabilitat necessaris relatius a BarMar, i fixa les condicions mínimes preliminars per a la decisió final d’inversió (FID), així com els principis fonamentals per establir una entitat de propòsit especial (SPV) i definir la seva governança.
A més, durant la jornada, Enagás i el seu homòleg portuguès (REN) van firmar un acord addicional al memoràndum d’entesa en vigor amb la finalitat de "desenvolupar i finançar els estudis corresponents per desenvolupar el projecte" d’interconnexió d’hidrogen renovable entre Portugal i Espanya, que unirà Celorico da Beira i Zamora.
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Equipament De sala infantil a laboratori
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Mamarazzis Ana Obregón i la sobreexposició de la seva filla-neta
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- Videopòdcast Marc Marginedas, en el pòdcast del suplement ‘ABRIL’: «Els russos es doten d’identitats falses a l’Argentina i venen després a actuar a Europa com a agents»
- Estrena al gener Netflix llança el tràiler de la quarta temporada de ‘Los Bridgerton’, amb picades d’ullet a la Ventafocs
