Trobada anual

La recepta de la productivitat

Directius d’Inditex, KPMG i la Fira han dialogat a la reunió del Cercle sobre com millorar l’eficiència. Treballar en la cultura empresarial i motivar els treballadors són denominadors comuns.

Foto de familia al inicio de la Reunió Anual Cercle dEconomia

Foto de familia al inicio de la Reunió Anual Cercle dEconomia / Zowy Voeten

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

No enganyaven els seus promotors quan van anunciar que la 39a Reunió Anual del Cercle d’Economia tractaria majoritàriament de la productivitat. O, més aviat, del que la té encallada a Espanya. Almenys en la jornada que va servir de colofó, aquesta trobada empresarial va dedicar ahir bona part del temps a reflexionar sobre aquesta qüestió. Va reunir el conseller delegat d’Inditex, Óscar García Maceiras; el president de KPMG a Espanya, Juanjo Cano, i el president del consell d’administració de la Fira de Barcelona, Pau Relat, per preguntar-los directament per l’afer. Ho va fer al posar la presidenta del comitè d’accionistes d’Henkel, Simone Bagel-Trah, i el president del grup Zegna, Ermenegildo Zegna, al costat del president de Puig, Marc Puig. I ho va fer a l’impulsar converses com la que van mantenir el president de CaixaBank, José Ignacio Goirigolzarri, i el governador del Banc d’Espanya, Pablo Hernández de Cos.

Notícies relacionades

«No podem interpretar aquesta pèrdua de productivitat com un origen d’una sola causa», va afirmar aquest últim. Una estona abans que ell, els màxims responsables d’Inditex, KPMG i Fira de Barcelona s’havien atrevit a abocar les seves receptes. El conseller delegat del gegant de la moda va parlar de «talent», però «indiscutiblement lligat a la cultura»; el president de la consultora, d’una «col·laboració publicoprivada» que faci «d’arrossegament de tot el teixit empresarial», i el seu homòleg al capdavant de la institució firal més important de Barcelona, de «talent», «visió a llarg termini» i «propòsit».

Així, en funció del que van posar a sobre de la taula aquests tres directius, la clau per augmentar la productivitat espanyola és saber atraure, retenir i motivar els professionals. «Una bona cultura corporativa potencia el talent, una mala cultura corporativa, el mata», va diagnosticar García Maceiras. «Tan rellevant com el talent és l’aplicació de la tecnologia per millorar la productivitat», va assegurar Cano. Per la seva banda, Relat va concloure que «la productivitat que no sigui sostenible, no serà», i va receptar assumir que «l’única manera que tenim de respondre als grans reptes és produir més amb menys».