Cementos Molins unifica en una marca els seus negocis i remarca l’aposta verda
La companyia retira del logotip la paraula ‘cemento’ i afirma que el produirà de forma més sostenible / Les filials Escofet i Calucem mantenen la identitat
Cementos Molins ha decidit canviar d’abillament i remarcar la seva aposta per la sostenibilitat. La companyia familiar fundada fa 96 anys ha optat per unir sota la marca Molins, amb una mateixa identitat corporativa, els seus negocis de ciments (Cementos Molins Industrial), Promsa (formigó i àrids), Propamsa (morters), Pretersa-Prenavisa (formigó prefabricat) i Precon (solucions prefabricades). El conseller delegat Julio Rodríguez, que el pròxim juny serà rellevat en el càrrec per Marcos Cela, va explicar que la paraula cemento no apareix en el nou logo, però continuarà sent important i es produirà de manera més sostenible.
La companyia, que és present a 12 països, mantindrà les marques de la filial de mobiliari urbà, Escofet, i l’alemanya productora de ciment d’aluminat de calci, Calucem, a les quals afegirà la frase by Molins. L’empresa, que compta amb tres branques familiars com a principals accionistes (els Molins Amat, els Molins López-Rodó i els Molins Gil), ha intensificat la seva estratègia dirigida a ser "un referent global en solucions innovadores i sostenibles per a la construcció", segons Rodríguez. Aquest canvi d’imatge es va fer efectiu des d’ahir en tots els negocis de Molins a Espanya.
El 59% de vendes
El ciment és un dels pilars del negoci al suposar el 59% de les vendes totals l’any passat a escala global, que van arribar als 1.349 milions d’euros. La resta són les altres activitats: prefabricats de formigó (18%), morters i sistemes d’aïllament (12%) i formigó (11%). A Espanya, el ciment és el 20% del total.
L’empresa, que va aprovar a principis d’any el pla estratègic 2024-2026, es recolza en l’Agenda 2030, l’aposta pels productes i solucions sostenibles, l’agenda digital, el creixement sostenible i el de les persones, amb compromisos com els zero accidents laborals el 2030 i la meta de ser neutra en carboni l’any 2050.
Juntament amb la nova marca, la companyia ha classificat sis àrees de negoci: ciments, formigó i àrids, economia circular, solucions per a la construcció, solucions prefabricades i paisatge urbà. Alhora treu la marca Susterra per a una nova gamma de productes i solucions "que permeten fer un salt significatiu en l’àmbit de la sostenibilitat". Aquest segell s’imposarà a productes i solucions per a la reducció d’emissions, l’economia circular o que promouen un entorn de treball més segur per a les persones.
- Conseqüències del temporal Les alertes seran "menys invasives" per a casos sense risc imminent
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Les obres del Camp Nou sumen 2 milions d’euros en multes
- Transvasaments de nord a sud Els experts aposten per connectar el Ter amb la Costa Brava
- Religió L’assistència als oficis religiosos a Barcelona es dobla des de la pandèmia
- Premis EmprendeXXI Gravity Wave o com crear una empresa que retira els plàstics del mar i els converteix en nous productes
- LA REOBERTURA DEL TEMPLE BLAUGRANA Festa en un Camp Nou encara no tan diferent amb el primer entrenament del Barça de Flick
- «Estratègia de país» Més orientació i flexibilitat en els itineraris educatius: el pla d’acció del Govern contra l’abandonament escolar prematur
- Investigació interna El Conservatori del Liceu acomiada per motius disciplinaris el professor acusat de tocaments
- Somni infantil Carlos González, pediatre, explica les diferències entre malsons i terrors nocturns en els nens: «Es desperta plorant com si el matessin»
