Territori porta a l’Audiència el sistema estatal de límit als lloguers

La Generalitat va interposar ahir un recurs contenciós administratiu contra la resolució del Ministeri d’Habitatge i Agenda Urbana que fixa un sistema estatal de referència de preus de lloguer de vivenda i que serveix per regular el límit màxim que han de pagar els inquilins. Aquest contenciós es presenta després que el 5 d’abril la Conselleria de Territori enviés un requeriment previ al ministeri perquè reparés l’esmentada resolució.
El que demana la Generalitat és la combinació del sistema estatal i l’índex català, com ja havia recordat en les negociacions prèvies. Un mes després i sense que el ministeri hagi donat resposta, Territori ha elevat la qüestió a l’Audiència Nacional perquè es pronunciï, tal com marca la normativa reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa.
La consellera Ester Capella va recordar, en una compareixença davant els mitjans de comunicació, que la normativa actual obliga l’Estat a aplicar l’índex per àmbits territorials; a tenir en compte els sistemes d’índexs que hi pogués haver prèviament en les comunitats –com és el cas de Catalunya– i a vetllar per la coordinació en l’aplicació dels dos sistemes.
Notícies relacionadesSistema únic
Lluny d’això, la resolució del ministeri, publicada al BOE el 15 de març d’aquest any, només contempla la creació d’un únic sistema estatal d’índexs. Aquest indicador ha de ser l’instrument que determini el lloguer màxim que els propietaris de pisos podran demanar als seus inquilins i, per tant, l’eina bàsica per contenir les pujades de preus del mercat de lloguer. El mateix text de la resolució determina que l’aprovació del sistema estatal d’índexs s’ha de realitzar "per àmbits territorials". No obstant, no inclou cap aplicació territorial ni té en compte els índexs de referència que ja hi pogués haver en alguna comunitat autònoma.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032