Lluita contra el frau
Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
La Llei 11/2021 de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal estableix un màxim per pagar amb diners en efectiu
Última hora de l’apagada elèctrica a Espanya, avui en directe: causes, estat de la xarxa i talls de subministrament
Apagada massiva a Espanya: ¿Què se sap del tall d’electricitat? Origen i situació actual
Aquest és el límit de diners en efectiu que et pots emportar de vacances

Va ser fa més de dos anys quan Hisenda va reduir dels 2.500 euros als 1.000 euros el límit per efectuar pagaments en efectiu. Ho va fer en el marc de la Llei 11/2021 de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal que estableix un màxim de 1.000 euros per pagar amb diners en efectiu. En el cas d’haver de pagar un import superior, no es podrà fer per aquesta via i s’haurà de recórrer a les transferències bancàries.
En el cas de les transferències també cal tenir present la llei 7/2012 de la normativa tributària, que fixa en els 10.000 euros el límit per transferir diners sense haver-ho de declarar. Aquest màxim també s’aplica a altres operacions com ara la retirada de diners als caixers.
Ingressos superiors a 3.000
Quant als ingressos, Hisenda podrà investigar totes les operacions que superin els 3.000 euros o aquelles en què es pagui amb bitllets de 500 euros.
Cal afegir que aquest límit de pagament en efectiu no s’aplicarà quan es tracti de particulars estrangers que arribin a Espanya. En aquests casos, el límit serà de 10.000 euros.
A la resta d’Europa
Notícies relacionadesA més d’Espanya, hi ha altres països de la Unió Europea (UE) que compten amb límits en els pagaments en efectiu. A França, el llindar de 3.000 euros es va reduir a 1.000, mentre que a Itàlia va pujar de 1.000 a 3.000 euros. Alemanya, on no hi ha cap limitació per ara, estudien situar-la en 5.000 euros. La Comissió Europea ha iniciat els passos per veure la possibilitat d’establir restriccions a nivell comunitari.
Multes de fins a 2.500 euros
Els professionals que igualin o superin els 1.000 euros marcats com a límit establert de pagament en efectiu s’enfrontaran a una multa per part d’Hisenda. La multa serà tant per al que rep els diners com per al que els envia i serà el 25% del que s’ha pagat en metàl·lic, cosa que equival a sancions d’entre 250 i 2.500 euros.
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- El gran repte d’Arrieta
- Hàbit nociu Igualtat alerta en una campanya que «l’escola» del porno pot tenir «conseqüències devastadores»
- Seguidors expectants Rosalía i el seu nou disc, una qüestió de fe i paciència: aquesta nit revelarà més detalls del seu quart àlbum
- Nova licitació Barcelona canvia el model d’adjudicació dels xiringuitos de platja per frenar les subhastes milionàries
- Banca La caiguda del núvol d’Amazon paralitza els pagaments a Espanya i causa errors en datàfons, caixers i Bizum
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu