Fira d’alimentació

Seafood preveu un impacte de 156 milions a BCN

El saló de productes del mar espera duplicar els 33.000 assistents del 2023

Seafood preveu un impacte de 156 milions a BCN

María Jesús Ibáñez

2
Es llegeix en minuts
María Jesús Ibáñez
María Jesús Ibáñez

Periodista

ver +

La trentena edició del saló Seafood Global preveu generar un impacte econòmic a la ciutat de Barcelona d’uns 156 milions d’euros, amb la previsió de duplicar la xifra d’assistents de l’edició de l’any passat, quan van participar en aquest certamen entorn de 33.000 professionals. Segons les estimacions de Seafood Diversified Communications, l’empresa organitzadora de la fira, que passa per tercer any consecutiu per la capital catalana, estan previstes un total de 2.050 empreses expositores de 84 països diferents. "Per primera vegada hi assistiran representants de l’Azerbaidjan, el Brasil i la Costa d’Ivori i també per primera vegada França, Corea, el Japó, Oman i el Brasil tindran estands nacionals propis", va indicar Wynter Courmont, vicepresidenta de la companyia organitzadora.

El certamen, que se celebrarà del 23 al 25 d’abril al recinte Gran Via de la Fira, a l’Hospitalet, dedicarà sessions específiques a qüestions d’actualitat que preocupen el sector, des de les últimes innovacions en productes i en maquinària i tecnologia fins als reptes de la sostenibilitat, el canvi climàtic i la seguretat alimentària, i, per descomptat, la intel·ligència artificial, que també ha entrat amb força aquí", va remarcar Courmont.

La fira, que ocuparà una superfície de 51.227 metres quadrats, un 4% més que el 2023, comptarà amb una zona d’arrencada amb un bar de vins i un altre de cerveses amb tast de productes del mar, "perquè les empreses participants puguin fer els seus contactes comercials", va indicar la vicepresidenta de Seafood Diversified Communications.

Tripulants de pesquers

Notícies relacionades

També hi haurà ponències dedicades a les tripulacions de vaixells pesquers, a l’aqüicultura responsable, a la pesca responsable, al futur del consum de peix i "també a les dones, la feina de les quals en aquest sector és cada vegada més rellevant", va destacar Courmont. La tècnica va explicar així mateix que el creixement que va experimentar el saló l’any passat els va demostrar les oportunitats que tenen "a llarg termini" si s’estableixen a Barcelona.

Això mateix va celebrar Constantí Serrallonga, director general de Fira de Barcelona, que va destacar que el Seafood és un esdeveniment "cada cop més exitós". Serrallonga va detallar també quins són els ritmes de les obres d’ampliació de les instal·lacions de la Fira, i va assegurar que possiblement "el Seafood es podrà beneficiar el 2027 de la construcció del Hall 0, la construcció del qual va a temps", amb la previsió que acabin la tardor del 2026.