Seat factura el 33% més i obté un benefici operatiu de 625 milions

La companyia, gràcies a Cupra, va tancar el 2023 com un dels seus millors anys / L’empresa del Grup Volkswagen va entregar 602.000 vehicles

Seat factura el 33% més i obté un benefici operatiu de 625 milions

Xavier Pérez

2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Seat continua sumant. La companyia que presideix Wayne Griffiths va ser una de les grans protagonistes del sector l’any passat al tancar amb un dels millors registres de la seva història, especialment gràcies a Cupra, després de la crisi provocada per la pandèmia. Seat SA (format per les marques Seat i Cupra), va tancar el balanç del 2023 amb un benefici operatiu de 625 milions d’euros després de facturar un 33% més que el 2022, amb 14.333 milions d’euros. La companyia va entregar 602.000 vehicles. Aquestes xifres globals, que Seat i Wayne Griffiths analitzaran amb detall el pròxim 21 de març a Barcelona, consoliden el paper de la companyia dins del Grup Volksawgen.

El consorci automobilístic alemany va presentar els números globals de la companyia, que apunten en positiu a l’exercici 2023. El grup Volkswagen va obtenir un benefici després d’impostos de 17.928 milions d’euros el 2023, xifra que suposa un augment del 13,1% en comparació amb els 15.852 milions d’euros del 2022.

En línies generals, i contemplant l’aportació de totes les marques del grup, la facturació va arribar fins als 322.284 milions el 2023 (15,5% més que el passat exercici), comercialitzant un total de 9,24 milions de vehicles arreu del món. Aquesta xifra llança un augment de l’11,8% respecte a l’any anterior.

Totes les marques del grup van aconseguir bons resultats, impulsats per l’anomenada divisió de Brand Group Core (Volkswagen, Volkswagen Commercial Vehicles, Skoda, Seat/Cupra), que va aconseguir un creixement del seu resultat operatiu del 79,8%, fins a 7.273 milions. D’aquests, 625 milions porten el segell de Seat S.A.

La divisió més premium del grup (denominada Brand Group Progressive) i format per Audi, Lamborghini, Bentley i Ducati, va patir una rebaixa del seu benefici operatiu d’un 17,6%, fins a 6.280 milions d’euros, afectats per la disponibilitat de matèries primeres. Porsche, que juga en una divisió a part denominada Sport Luxury, va créixer un 8%, fins a 6.938 milions d’euros.

L’impuls de Cupra

Notícies relacionades

Les vendes es van veure impulsades pel creixement de marques com Cupra, que està actuant de dinamitzador a Seat SA. El 2023 les xifres de Cupra van tornar a augmentar, amb un increment de vendes del 50,9%, comercialitzant arreu del món 230.700 cotxes, mentre que les de Seat també van pujar un 24%, amb 288.400 vehicles venuts. La suma de tots dos representa un creixement mitjà l’any passat del 34,6%, amb 519.200 cotxes matriculats. Aquestes xifres permeten consolidar el projecte de Wayne Griffiths al capdavant de les dues marques, i prepara un terreny positiu de cara al 2024, recolzant-se òbviament en Cupra.

Aquest creixement del 50,9% de Cupra es basa en l’èxit de models com el Formentor, del qual es van vendre el 2023 un total de 120.100 unitats, seguit del Born (100% elèctric) les entregues del qual van créixer un 44,4%, amb 45.300 unitats. Alemanya és el client top amb 59.700 Cupras venuts. Mentrestant, Seat, aprofita el rebuf i va créixer a Espanya (el principal mercat) un 21,2%, amb 59.700 cotxes venuts.

Temes:

Barcelona Seat