Un jutge de Sevilla eleva la indemnització a una interina acomiadada
El Jutjat Social número 14 de Sevilla ha dictat la primera sentència que aplica el nou criteri del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) per augmentar la indemnització a un interí acomiadat de la seva feina. Si la setmana passada un tribunal de Madrid reconeixia a una eventual el dret a quedar-se com a fixa després d’encadenar fins a cinc contractes temporals des del maig del 2017 fins a l’actualitat, aquesta setmana una nova sentència s’ha valgut de la doctrina europea en matèria d’interinatge.
El jutge Carlos Javier Galán Gutiérrez ha sentenciat que una ordenança d’un institut de Sevilla que portava 14 anys amb un contracte d’interinitat per vacant va ser cessada de manera improcedent. I condemna la Junta d’Andalusia a readmetre la damnificada, amb l’abonament pertinent de salaris endarrerits, o a abonar-li una indemnització equiparable a un acomiadament improcedent segons la legislació aplicable al sector privat. És a dir, 33 dies per any treballat, amb límit de 24 mensualitats; superior a la contemplada per als interins cessats.
"L’abonament d’una indemnització de 20 dies per any treballat, amb el límit d’una anualitat a l’extingir-se un contracte indefinit no fix, en tant que independent de qualsevol consideració relativa al caràcter legítim o abusiu de l’esmentat contracte, tampoc és conforme al Dret de la Unió", conclou el magistrat sevillà.
- Emocions i salut mental Francesc Torralba, filósof: "Torna a mostrar-se l'espiritualitat, és una font de fortalesa interior"
- Catalanisme i autogovern (capítol 3). El nou equilibri català: l'aposta federal després del procés
- Dia Mundial La ràdio i la glòria
- EL PARTIT DEL BERNABÉU Vinícius deixa líder el Madrid amb una Reial Societat tèbia
- Segona vida (34) / JESÚS ÁNGEL GARCÍA BRAGADO "Era molt anàrquic: amb el caràcter que tenia, m’enfrontava a tothom"
